Mindent megpróbáltak a Citroën pilótái, de ez nem az ő napjuk volt. Sordo elvesztette dobogós helyét, Latvala gyorsabb nála
Az igen szoros első nap után mindenki azt gondolta, hogy megismétlődik a tavalyi parázs csata, akkor a célban is csak kilenc másodperc választotta el egymástól Loeböt és Hirvonent. Ehhez képest a nyitó szakaszon a finn rögtön mérhető előnyt szerzett riválisa előtt. Kezére játszott az eső, emiatt nem szenvedett hátrány első rajtpozíciójából adódóan. Ketomaa defekttel teljesítette a pálya utolsó tíz kilométerét, egy vízátfolyáson próbált meg fékezni, a felúszó autó pedig súrolt egy fát, így kijelenthető, hogy még olcsón meg is úszta a Subaru WRC pilóta az esetet.
A második gyorsasági több áldozatot is követelt. Hirvonen tovább növelte előnyét, Henning Solberg viszont kiütötte a Focus alól a futóművet, és kiesett. Ostberggel is könnyen megtörténhetett volna ugyanez, ő egy kertbe ugratott be, de szerencséjére nem talált el fát, meg tudott fordulni a füvön, és folytathatta a versenyzést. Egy szakasszal később Mikko Hirvonen ismét 4 másodperccel ért el jobb időt Loebnél. A francia elmondta, hogy autója tökéletes, ő sem hibázott, egyszerűen nem tudja tartani a lépést a finnel. Hogy mennyire igaza van Loebnek abban hogy ő is azért jól megy, az bizonyítja, hogy mindhárom reggeli gyorsaságin ő volt a második, jócskán ráverve a mezőny többi részére.
A szervizben a Citroën szerelői azért megpróbáltak még állítani a világbajnok futóművén, míg Petter Solberg ismét feladta a versenyt, ezúttal motorhiba miatt. A továbbra is remekül szereplő Räikkönen autójában váltót kellett cserélni. A Fordnál a jó eredmények ellenére sem tétlenkedtek, megemelték az autókat, mert az utak kezdtek nagyon nyomvályússá válni.
Petter Solberg Xsarájából először a motorerő kezdett elfogyni, aztán a nagy igyekezet következtében a futómű is megsérült, másodszor is kiesett a norvég
Folytatódott a Hirvonen-parádé, tovább növelte előnyét a lelkesedését elveszteni kezdő Loeb előtt. Novikov, aki pénteken az első szakaszon összetörte autóját, az egyik ugratón hihetetlen módon érkezett le. Olyan sebességgel ugrott el, hogy autója gyakorlatilag függőlegesen volt a levegőben, de az orosz megúszta az esetet. A következő gyorsaságin Loeb defektet kapott, emiatt alaposan lemaradt, de nagyságát jelzi, hogy így is a negyedik időt érte el. Hirvonen viszont ekkor már 26 másodperccel vezetett előtte, és Latvala is kezdte befogni Sordót. Az ötödik helyen Rantanen állt ekkor, beváltva a szerepléséhez fűzött reményeket, mögötte Ostberg, Ogier, és Ketomaa vívtak nagy csatát.
A 16. pályán megtörtént a Latvala-Sordo helycsere, ehhez a finn szakaszgyőzelme kellett. A mezőny újra visszatért a szervizbe, ahol Loeb kijelentette, ezt a versenyt alighanem levesztette, már csak a célba érés lebeg a szeme előtt. Ehhez képest meglehetős lendülettel tértek vissza a Citroën pilótái a pályára, ahol a reggeli eső után már kellemes, 23 fokos nyári idő volt. Sordo visszavett hátrányából valamicskét Latvalától, de a szakaszt Hirvonen nyerte. A következőt viszont csapattársa, aki ezzel megerősítette harmadik helyét. Ogier szerepelt még remekül, második helyével feljött az összetett hatodik pozícióba. A napi záró gyorsaságin ismét Latvala győzött, Hirvonen tetemes előnye birtokában kicsit visszavett, viszont ketten is kiestek a neves versenyzők közül. Osberg összetörte Subaruját, Räikkönen pedig a Puntót borította be az árokba. A norvég talán folytathatja vasárnap, az F1-es pilóta viszont nem.
A verseny leghosszabb napja volt a második, amely totális Ford uralomban telt el, minden gyorsaságit ők nyertek. A záró nap ezzel együtt is izgalmas lesz, hiszen jócskán hátravan még a futamból. Malcolm Wilson kijelentette, hogy első számú pilótája élete eddigi legjobb teljesítményét nyújtotta. Valószínűleg igaza is van ebben, hiszen Loeböt nem szokták így elverni, általában ő teszi ugyanezt vetélytársaival, hasonló módon.
Rantanen az elvártnak megfelelően remekül szerepel. A gyári autókkal nem tarthatja a lépést, utánuk viszont közvetlenül ő jön. Élete legjobb eredményét produkálhatja
A JWRC-ben Prokop vezet továbbra is. Az állás annyiban változott péntekhez képest, hogy Kosciuszko feljött a harmadik helyre, illetve a különbségek nőttek. Vasárnap négy szakasz vár még a mezőnyre, kora délután célba érnek a pilóták.
A verseny állása két nap után:
1. | Hirvonen/Lehtinen | Ford Focus RS WRC | 2:27:35,8 |
2. | Loeb/Elena | Citroën C4 WRC | +32,0 |
3. | Latvala/Anttila | Ford Focus RS WRC | +1:08,3 |
4. | Sordo/Marti | Citroën C4 WRC | +1:18,8 |
5. | Rantanen/Lukka | Ford Focus RS WRC | +4:10,6 |
6. | Ogier/Ingrassia | Citroën C4 WRC | +4:28,1 |
7. | Ketomaa/Sternberg | Subaru Impreza WRC | +4:59,1 |
8. | Wilson/Martin | Ford Focus RS WRC | +6:01,7 |
A verseny állása két nap után, JWRC:
1. | Prokop/Tomanek | Citroën C2 S1600 | 2:13:41,8 |
2. | Pinomäki/Kaskinen | Renault Clio R3 | +28,7 |
3. | Kosciuszko/Szczepaniak | Suzuki Swift S1600 | +3:22,3 |