Elvileg ideális családi autó - Peugeot 3008 1.6 THP teszt

Vágólapra másolva!
Furcsa formájú szerzet a kategóriák között táncoló Peugeot 3008-as, az viszont bátran elmondható róla, hogy ideális családi autó és kifejezetten élvezetes vezetni a 150 lóerős benzines turbómotorral. A Nissan Qashqai ellenfelének kikiáltott 3008-as ennek ellenére nem lesz könnyű helyzetben, hiszen erősek a vetélytársak.
Vágólapra másolva!

Fotó: Hirling Bálint [origo]

Valahol félúton egy szabadidő-autó és egy egyterű között
(Még több fotó a galériában. Kattintson a képre!)


Tulajdonképpen le a kalappal a Peugeot marketinges csapata előtt, hiszen pénzt és fáradságot nem kímélve próbálják elhitetni mindenkivel, hogy a 3008-as valójában egy terepjárós képességekkel megáldott SUV, vagy ahogyan ők hívják előszeretettel; crossover. Még az autót reklámozó óriásplakáton is sáros kerékkel gurul be a képbe egy 3008-as, mintha csak egyenesen a Mount Everest felázott lankáiról érkezne, de tessék nekem elhinni, mindenki akkor jár a legjobban, ha egy szimpla egyterűnek vesszük, elvégre az is.

Fotó: Hirling Bálint [origo]

Még a 18 colos felnik is kicsiknek tűnnek a masszív kerékjárati ívek alatt


A modell nemzetközi bemutatója után itthon is megtartották a 3008-as premierjét, ahol szokás szerint erőltették a terepjárós vonalat egy off-roados tesztpályával, ami ismét csak a marketinges csapat elszántságát dicséri, hiszen a családi Peugeot terepezési képessége nagyjából egy Suzuki Ignisével vetekszik. Persze érezték ezt a Peugeot-gyárban is, ezért (a méregdrága összkerekes hajtáslánc kifejlesztése helyett) egyszerűen írtak öt programot az ESP-nek, amelynek a hangzatos Grip Control nevet adták. A rendszer lényege, hogy az ESP (a fékrendszerrel együttműködve) öt állásban használható: aszfalt, hó, terep, homok és kikapcsolt ESP üzemmód. Az opcióként rendelhető berendezés egyetlen szépséghibája, hogy a kipörgést megakadályozó Grip Controlt egyféle (a Michelin 215/60 R16-os méretű "Mud & Snow" azaz havas és sáros útviszonyokhoz fejlesztett) gumihoz optimalizálták, így új, más típusú és méretű abroncsra váltva állítólag már nem az igazi, ami nem csak így leírva hangzik viccesnek, hanem tényleg az.


Gyári videó a Peugeot 3008-ról


Szerencsére a 3008-as sokkal jobb családi autó annál, mintsem hogy fennakadjunk az eladására kitalált reklámhadjáraton, csak nem szabad elvárni tőle, hogy toronyiránt is eljussunk vele A-ból B-be. Amíg viszont aszfalt van a Peugeot alatt, addig garantáltan nem okoz csalódást, hiszen a magas, robusztus karosszéria ellenére kifejezetten élvezetes vezetni. Kanyarokban meglepően stabil, a dülöngélésnek nyoma sincs, igaz ebben biztosan oroszlánrésze van a Dynamic Roll Control nevű fejlesztésnek, amely kanyarban (tehát hirtelen karosszériadőlésnél) összeköti a két hátsó lengéscsillapítót, így akadályozva meg a billenést, egyenesben viszont kiold, és a jobb és bal oldal önállóan dolgozik tovább. Sajnos itt is van egy apró szépséghiba: ez a berendezés csak - a tesztautónkban is dolgozó - 150 lóerős benzines turbómotorhoz és a kétliteres dízelhez jár.

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!