Már megint akarata ellenére jutott Hirvonennek az első rajtpozíció. Nagyon nehéz dolga lesz a záró napon, pláne, hogy nem csak Loebbel, hanem Sordóval is meg kell küzdenie, ráadásul Hirvonen már nem nagyon tud neki segíteni
A péntek délutánra felszáradó pályákat az éjjeli eső sártengerré változtatta, így nemcsak hosszúnak, hanem nehéznek is ígérkezett a második versenynap. A pilóták nagyon korán, reggel hat óra előtt elhagyták a szervizparkot, mivel 132 km etap várt rájuk az első gyorsaságiig. Azon Hirvonen volt a leggyorsabb, ezzel összetettben meg is előzte a két gyári Citroënt, pedig egy helyen lecsúszott az útról, és nekiment egy postaládának, amely kiverte a Focus WRC hátsó oldalablakát. A következő szakaszon viszont Loeb leiskolázta a mezőnyt, hat másodpercet vert a második Sordóra és Hirvonenre. Bár a pályák száradóban voltak - az ötödikként rajtoló Loeb ezért is táltosodott meg - Henning Solberg Fordja egy vízátfolyáson felúszott, felborultak, az autó eleje alaposan megsérült.
A harmadik pályán megint Loeb futotta a legjobb időt, ezzel nagyon megközelítette a még mindig élen álló Latvalát. A többiek szorosan követték a világbajnokot, így az első helyeken nem volt további változás. A szervizpark előtt még egy szakasz volt hátra, melyet Hirvonen nyert, így a nap felénél Latvala, Loeb, Hirvonen, Ogier, Sordo volt az állás. Rautenbach nem tudott már visszamenni a csapatához, mivel lecsúszott az útról, és nem tudott kijönni az árokból. Mivel az idő megjavult, a pályák felszáradtak, délutánra a negyedikként és ötödikként rajtoló Sordo és Loeb menetelése volt várható.
Henning Solberg hihetetlen kalandjai
|
Így is történt, a délutáni négy gyorsasági közül az első hármat Loeb nyerte. A szuperspeciál előtti utolsó pálya hivatott meghatározni a vasárnapi rajtsorrendet, ezért számítani lehetett arra, hogy a Citroën pilótái ismét taktikázni fognak. Loeb a cél előtt lelassított, így a szakaszt Sordo nyerte, ezzel a franciának saját csapattársát, és Hirvonent is sikerült maga elé engednie. Latvala saját és a Ford balszerencséjére defektet kapott, 50 másodperces hátrányt szenvedett, így aligha lesz alkalma csapattársát segíteni vasárnap. A beíróban elmondta Loeb, nem szeret lassítási versenyt játszani, de ha nem tette volna meg ezt a lépést, esélye sem lett volna a záró napon. Este ismét a belvárosi száguldással végződött a program, ahol a csütörtöki és pénteki kettős győzelem után Ogier ismét verhetetlen volt. Nagyon kis időkülönbségek választották el a versenyzőket, a "nagyok" soha nem látott szoros állással térhettek nyugovóra: Sordo egy tizeddel előzi meg a holtversenyben álló Hirvonent és Loeböt. Negyedik helyen - lőtávolon kívül, jócskán lemaradva - Latvala áll, Ogierrel a nyakán. Hatodik a kalandos napot záró Henning Solberg, hetedik Wilson, nyolcadik Villagra.
A második nap után Sordo vezet, mégsem várja senki, hogy Ausztráliában szerzi meg első futamgyőzelmét. Jó szereplése viszont aranyat érhet Loebnek
A PWRC értékelésében Martin Prokop állt az élre, így továbbra is életben vannak világbajnoki álmai. Riválisai közül Araujó felborult, s bár folytatni tudta, visszaesett a negyedik helyre. Második a Mason/Mason páros, harmadik a Crocker/Atkinson duó, ám ők összetettben nem zavarnak sok vizet.
Vasárnap a világbajnoki sorozat leghosszabb záró napja következik, tíz gyorsaságival. Hirvonen alighanem esőért imádkozik, hogy ne jelentsen nagy hátrányt számára az első rajtpozíciója, hiszen így igencsak Loebnek áll a zászló.
A verseny állása a második nap után:
1. | Sordo/Marti | Citroën C4 WRC | 1:52:28,1 |
2. | Hirvonen/Lehtinen | Ford Focus RS WRC | +0,1 |
3. | Loeb/Elena | Citroën C4 WRC | +0,1 |
4. | Latvala/Anttila | Ford Focus RS WRC | +44,4 |
5. | Ogier/Ingrassia | Citroën C4 WRC | +46,2 |
6. | H. Solberg/Menkerud | Ford Focus RS WRC | +2:42,4 |
7. | Wilson/Martin | Ford Focus RS WRC | +2:43,2 |
8. | Villagra/Perez-Companc | Ford Focus RS WRC | +3:59,8 |
1. | Prokop/Tomanek | Mitsubishi Lancer Evo IX | 2:01:57,4 |
2. | Mason/Mason | Subaru Impreza WRX STi | +18,3 |
3. | Crocker/Atkinson | Subaru Impreza WRX STi | +56,4 |