Hivatalosan is bemutatta Koreában az új Sonatát a Hyundai, amelytől világszerte hatalmas sikert vár. Sajtóközleményében azt írja a világ jelenlegi negyedik legnagyobb autógyártójának számító csoport, hogy a Sonata "kifinomult technológiájával, kiváló minőségével és érzelemdús formavilágával új szintet teremt a középkategóriás szedánok piacán", amelyben nyilvánvalóan benne van a szokásos túlzás, de remekül szemlélteti, hogy mit vár a vezetőség az autótól.
Egész pontosan azt, hogy jelentősen megdobja az eladási adatokat, amelyre egyébként bőven látszik is esély. A hatodik generációs modell jelentős előrelépést jelent formailag, bátrak voltak a tervezők, bőven kölcsönöztek megoldásokat a négyajtós kupéktól: ennek jele a szépen ívelt tetővonal és a far, amely az orr-résszel ellentétben inkább szögletes.
Világmegváltó dizájnról azért nem lehet beszélni, de a koreaiak ügyesen ötvözték a mai trendeket a 4,82 méter hosszú, 1,83 méter széles és 1,47 méter magas limuzinban, talán csak a hűtőrácsba lehet belekötni. Öt milliméter híján 2,8 méteres a tengelytáv, vagyis az újonc valamivel hosszabb és alacsonyabb kifutó modellnél. Friss műszerfal került az autóba, az egységek az új Tucsonból és ix35-ből lehetnek ismerősek.
Európában i40 néven forgalmazzák majd az új Sonatát, a hazai piacon kétliteres, 165 lóerős Theta II benzinmotorral és ennek 144 lóerős LPG-s változatával mutatkozott be. Mindkét blokkhoz új hatfokozatú automata váltó kapcsolódik. A tervek szerint jön majd egy 2,4 literes, szintén Theta II jelű dízel is januárban, amely az amerikai alapmotor lesz.
Alapfelszereltség lesz a parkolást segítő rendszer, lesz háromrészes panorámatető, illetve ESP. Csak idén hatvanezer Sonatát akar eladni a Hyundai Koreában, 2011-től 450 ezres eladást vár világszerte.