Csütörtökre virradóra hivatalos képeket tett közzé a Mercedes a Frankfurti Autószalonon bemutatkozó új modelljéről, a régóta várt SLS AMG-ről. Gyakorlatilag a McLaren SLR-t váltja a kínálatban a szupersportkocsi, melynek elkészítéséhez a legendás 300 SL volt a minta: ennek megfelelően az újdonság szárnyas ajtókkal érkezik, a halványan retrós megjelenéshez azonban 571 lóerős csúcsteljesítmény társul.
Ezt az erőt úgy sikerült kipréselni a 6,3 literes, V8-as motorból, hogy közben az Euro 5-ös kibocsátási normát is teljesíti, az 571 lóerőhöz 650 Nm-es csúcsnyomaték társul. Alumínium térhálós vázra épül a sportkocsi, hétfokozatú, duplakuplungos automata váltón és részlegesen önzáró differenciálművön keresztül jut az erő a hátsó kerekekre.
Még több fotó a galériában. Kattintson a képre!
Vérmérséklettől függően négy váltómód közül lehet választani, ezek egyike a Race Start nevet kapta, vagyis kifejezetten versenypályás használatra fejlesztették ki. Ideális esetben 3,8 másodperc alatt gyorsul az 1620 kilós sportkocsi százas tempóra, végsebességét elektronikusan korlátozták, méghozzá 317 km/óránál. Kiderültek az átlagfogyasztási adatok is, ezek szerint száz kilométeres, vegyes ciklusban 13,2 litert fogyaszt az SLS AMG, szén-dioxid-kibocsátása kilométerenként 314 gramm. Nem feledkeztek el a mérnökök a környezetbarátságról sem, így az autó hasznosítja a fékezéskor keletkező energiát.
Előre 19, hátulra 20 collos felnik kerültek, a 265/35-ös gumiméret viszont előre és hátulra is érvényes. Csomagtartóból, a sportkocsi jellegéhez illően csak jelképes áll rendelkezésre, 176 liternyi csomagot lehet bepakolni az SLS AMG-be. 4,64 méter hosszú, 1,94 méter széles és 1,27 méter magas az egyszerre retrós és modern stílusjegyekkel operáló sportkocsi, tengelytávja 2,68 méter. A szárnyas ajtók, a Mercedes közleménye szerint még garázsban is teljesen nyithatóak, megkönnyítve az autó használatát.
Akár nyolc légzsák is ügyelhet a sportülésekben helyet foglaló utasokra, a szériafelszereltséghez tartozó ESP három fokozatban állítható, a lassulásról kerámia fékek gondoskodnak. A lehető leginkább hű maradt a 300 SL-hez az SLS AMG, még az oldalsó kopoltyúk is a híres elődöt idézik, a hátulnézet viszont a trapéz alakú kipufogóvégekkel, a hajlított lámpaburákkal és a furán lefelé eső csomagtartófedéllel egyértelműen a 21. századhoz igazodik. Oldalnézetből szinte megdöbbentő, hogy az autó hosszúságának közel felét a motorháztető teszi ki.
2010 tavaszán kerül a kereskedésekbe az SLS AMG, induló ára 177 310 euró (48,1 millió forint) lesz.