A pályán Loeb volt a leggyorsabb, de csapatának egy buta hibája megfosztotta a győzelemtől. Spanyolországban és Walesben is muszáj lesz nyernie
Hirvonennek nem ígért sok jót a második nap után, hogy - bár tizedre egálban voltak Loebbel - rá várt a takarító szerepe vasárnap. Ennek megfelelően Loeb nyerte az első szakaszt reggel, és máris az élre állt. A következő, több mint húsz kilométer hosszú pályán pedig Sordo volt a leggyorsabb, ezzel ő is megelőzte Hirvonent, aki a harmadik helyre csúszott. Márpedig neki létkérdés volt legalább a második hely megszerzése, hiszen akkor összetettben még mindig ő marad az élen. Persze annak örült volna, ha ő győz, hiszen úgy ötpontos fórral utazhatott volna haza, de erre nem sok esély volt, ezen a napon Sordo volt az ő igazi ellenfele. Mögöttük is kialakultak a párok: Latvala Ogierrel, Wilson pedig saját csapattársával, Henning Solberggel vívott nagy csatát a negyedik illetve a hatodik helyért. Latvalát egy defekt hátráltatta (már a második a versenyen), így Ogier alaposan elhúzott tőle.
A következő gyorsasági nem volt teljesen száraz, ezért Hirvonennek nem jelentett hátrányt az, hogy ő rajtol először, futott is egy első időt. Ezzel visszaszerezte Sordótól a második helyet, miközben Henning Solberg ismét hibázott, de a szélvédője ezúttal egyben maradt, csupán húsz másodpercébe került egy túlcsúszás és tolatás. Félidőig Latvala és Loeb gyűjtött még egy-egy elsőséget, így a szervizparkba Loeb, Hirvonen, Sordo, Ogier, Latvala, Wilson, H. Solberg, Villagra sorrendben tért vissza az első nyolc helyezett. Loeb ekkor 11 másodperccel állt az élen, Hirvonen előnye viszont csak 3,8 szekundum volt Sordo előtt - nem tűnt egyszerűnek számára a délutáni öt gyorsasági. A Stobart Ford versenyzőinek belharca újra szorossá vált, mivel Wilson defektet kapott, ezért Solberg nagyon megközelítette.
Wilson ezúttal is célba hozta a Focust, idén még csak egyszer esett ki. Édesapja, Malcolm nemcsak fia hatodik helyének, hanem Hirvonen győzelmének is örülhetett
A délután ugyanúgy kezdődött, mint a reggel: egy Loeb és egy Sordo szakaszgyőzelem, mely után ismét a spanyol került a második helyre. Úgy tűnik, Henning Solberget elátkozta valaki, ezúttal a főfékhengere ment tönkre, így gyakorlatilag fék nélkül kellett autóznia a következő szervizelési lehetőségig. Loeb újabb első időt autózott, Hirvonen pedig visszaszerezte a második helyet. Az utolsó előtti gyorsaságin - melyet Latvala nyert a három C4 WRC előtt - tovább fokozódtak az izgalmak, Hirvonent és Sordót 2,1 másodperc választotta el egymástól, a rendezők zárásként pedig egy több mint 22 kilométer hosszú pályát tettek be a programba. A finn összeszedte minden tudását, megnyerte a szakaszt, s ezzel Loeb mögött a második helyet. Sordo lett a harmadik, utána Ogier és Latvala végzett. A hatodik Wilson mögött Henning Solberg ért be, miután az utolsó pillanatban a már kijavított autóval visszaelőzte Villagrát.
Loeb és a Citroën öröme csupán a technikai ellenőrzésig tartott, ahol kiderült, hogy a francia C4 WRC-jében az első stabilizátort nem olyan módon rögzítették, ahogy az a homologizációs lapon szerepel, márpedig ez szabálytalan. Gyorsan megvizsgálták Sordo és Ogier autóit is, ugyanezt találták náluk is, mindhárman egy-egy perces büntetést kaptak. Hibáját beismerte a Citroën csapat, nem fellebbeztek a döntés ellen. Az Ausztrál-ralit tehát Hirvonen nyerte, aki nagyon sajnálta, hogy így kellett véget érnie a futamnak, és együttérzését fejezte ki riválisával szemben, hiszen két éve Portugáliában ő is átélte ugyanezt. Loeb a második helyre csúszott, s bár érthetően nem örült annak, hogy egy pont hátrány helyett öttel térhet haza, azt mondta, ez megesik, és már Spanyolországra koncentrál, ahol feltétlenül meg szeretné törni a hónapok óta tartó nyeretlenségi sorozatát. Sordo maradt a harmadik, Latvala viszont helyet cserélt Ogierrel a végleges eredménylistán.
Drámai befejezést hozott a PWRC-sek versenye is. Prokop győzelme nem forgott veszélyben, és mivel Araujo csak az ötödik helyen állt, az utolsó, walesi futam előtt legalább a matematikai esélye megmaradt volna a cseh versenyzőnek a végső győzelemre. Az utolsó gyorsaságin azonban az addig negyedik helyen tanyázó Arai Subaruja elromlott, így Araujo megörökölte a helyét, ez pedig azt jelenti, hogy behozhatatlan előnyre tett szert a tabellán. Ünnepelni viszont mégsem kezdhet, mivel Al-Attiyah görögországi kizárása - a verseny végén szabálytalan főtengelyt találtak az Imprezában - fellebbezés alatt áll, annak elbírálásától függ a hivatalos sorrend. Feltétlen említést érdemel az N-es Lancer Evo IX-essel induló új-zélandi Paddon/Kennard páros teljesítménye, akiket nem értékelnek a PWRC sorozatban, de gyorsabbak voltak Prokopnál is, és az abszolút kilencedik helyen végeztek.
Araujót Walesben már nem értékelik, így világbajnoki címe attól függ, hogy Al-Attiyah visszakapja-e görögországi pontjait. Ha igen, a katarinak áll a zászló, ha nem, a portugál ünnepelhet
Négy hét múlva katalán aszfalton találkoznak újra a pilóták, ez pedig a Citroën versenyzőinek fekszik jobban. Ötpontos előnye birtokában Hirvonen akkor is első maradna a szezonzáró előtt, amennyiben Loeb és Sordo is megelőzné, ahogy a papírforma jósolja. A szálakat Petter Solberg C4 WRC-s szereplése kuszálhatja össze még jobban. Az Ausztrál-ralin történt fordulatokat tekintve túl korai ennyire előreszaladni, de az biztos, hogy nem lesz unalmas a hátralévő két európai futam.
A verseny végeredménye:
1. | Hirvonen/Lehtinen | Ford Focus RS WRC | 2:53:06,5 |
2. | Loeb/Elena | Citroën C4 WRC | +47,5 |
3. | Sordo/Marti | Citroën C4 WRC | +1:04,6 |
4. | Latvala/Anttila | Ford Focus RS WRC | +1:52,0 |
5. | Ogier/Ingrassia | Citroën C4 WRC | +2:23,3 |
6. | Wilson/Martin | Ford Focus RS WRC | +5:26,3 |
7. | H. Solberg/Menkerud | Ford Focus RS WRC | +7:17,8 |
8. | Villagra/Perez Companc | Ford Focus RS WRC | +7:39,4 |
1. | Prokop/Tomanek | Mitsubishi Lancer Evo IX | 3:08:51,2 |
2. | Mason/Mason | Subaru Impreza WRX STi | +42,2 |
3. | Crocker/Atkinson | Subaru Impreza WRX STi | +1:35,3 |
A világbajnokság állása:
1. | Hirvonen/Lehtinen | Ford Focus RS WRC | 78 |
2. | Loeb/Elena | Citroën C4 WRC | 73 |
3. | Sordo/Marti | Citroën C4 WRC | 50 |
4. | Latvala/Anttila | Ford Focus RS WRC | 36 |
5. | H. Solberg/Menkerud | Ford Focus RS WRC | 29 |
6. | P. Solberg/Mills | Citroën Xsara WRC | 25 |
7. | Wilson/Martin | Ford Focus RS WRC | 23 |
8. | Ogier/Ingrassia | Citroën C4 WRC | 20 |
1. | Citroën Total World Rally Team | 133 | |
2. | BP Ford Abu Dhabi World Rally Team | 120 | |
3. | Stobart VK M-Sport Ford Rally Team | 69 | |
4. | Citroën Junior Rally Team | 37 | |
5. | Munchi's Ford World Rally Team | 21 |
1. | Araujo/Ramalho | Mitsubishi Lancer Evo IX | 42 |
2. | Al-Attiyah/Bernacchini | Subaru Impreza WRX STi N14 | 31 |
3. | Prokop/Tomanek | Mitsubishi Lancer Evo IX | 29 |