Hosszas egyeztetések után a Magna szerezte meg az Opelt, a tranzakcióra rögtön fenyegetően reagált a BMW és a Volkswagen. A németek a kanadai-osztrák céggel kötött beszállítói szerződések felbontását ígérték be, arra hivatkozva, hogy az Opel birtoklása miatt sérülnek az üzleti érdekek.
Nem követi hazai riválisai példáját a Daimler: megegyezett a Magnával, hogy a cég fejleszti és építi az új SLS szuperautó karosszériáját. "A Magna újra és újra megerősítette, hogy a két üzletágat annyira külön kezeli, mintha a kínai fal választaná el őket. Úgyhogy miért aggódnánk?" - jelentette ki Dieter Zetsche Daimler-vezérigazgató.
Zetsche szerint az Opel megszerzése nem ok arra, hogy a Daimler felrúgjon egy jól működő beszállítói kapcsolatot. A megállapodás értelmében Grazban készül majd az SLS-karosszéria, ugyanott, ahol a G osztály is.