Mikor először napfényre derült, hogy a szintén svéd Koenigsegg is meg szeretné szerezni a Saabot, valószínűleg sokan gondolták, hogy a szupersportkocsijairól ismert gyártó a híresebb céget is egy kevesebb darabszámú exkluzív márkává akarja tenni. Úgy tűnik az ängeholmi cég valóban valami hasonlóra készül és már az elkövetkező fél évtizedre szóló tervük vázlata is készen áll. Az ambíciózus terv első fázisa 2010-re és 2011-re vonatkozna.
Ez idő alatt a null szaldóhoz legalább 115 ezer Saabot kellene értékesítenie a cégnek körülbelül 29 500 eurós áron. Ezt követően 2012-től 2015-ig már csupán nyolcvanezer autónál kellene többet eladniuk ahhoz, hogy pozitív üzleti eredménnyel zárhassanak, ami természetesen azt jelentené, hogy ezek a modellek már jóval drágábbak lennének. Ekkor érkezne meg a 9-5-ös Koenigsegg Edition különkiadása is. 2016-tól radikálisan, 42 ezer euróra nőne egy átlagos Saab ára, így már csupán 65 ezernél többet kellene eladni belőlük profithoz. Valamikor ekkor érkezhetne az új 900 elnevezésű modell is.
Összevetésképpen tavaly 92 ezer eladott járművel lett veszteséges a Saab és bár a svéd lap által közölt terv számai nem teljesen megbízhatóak, így is tiszta képet kaphatunk a Koenisegg koncepciójáról.