A csütörtöki eső teljesen eláztatta a pályákat, így még a vártnál is nagyobb sár várt a mezőnyre Wales erdejeiben. A cardiffi szervizparktól igen messze, 160 km-re kellett elautózni a pénteki szakaszokhoz, és arra kellett készülniük a csapatoknak, hogy napközben mindössze 15 percük lesz szervizelni, továbbá csak azokból az alkatrészekből dolgozhatnak, amelyet magukkal vittek a versenyautókban.
A tabella éllovasaként Hirvonen indult elsőnek, jó tempót ment, de a világbajnok még nála is gyorsabb volt 1,7 másodperccel. Már ekkor látszott, hogy ők ketten ismét kiemelkednek a mezőnyből, a többiek meg sem tudták közelíteni az idejeiket. Erre talán Latvala lett volna a legesélyesebb, de autójában eltörött az egyik féltengely, az elszabadult alkatrész az egyik első fékcsövet is eltépte, ezért a finn csak lassan tudta teljesíteni a távot, és mivel nem volt nála tartalék alkatrész, a többi pénteki gyorsaságin sem számíthatott sok jóra. A harmadik helyért így Petter Solberg-Sordo meccs kezdődött, a spanyol kezdett jobban. Henning Solberg Focus WRC-je sem muzsikált jól, az egyik henger nem működött, a norvég csak kilencedik idővel indított. Első WRC-s futamán egy 12. idővel mutatkozott be Burkart, aki rettentően élvezte, hogy egy C4 WRC volánja mögött fejezheti be a szezont.
A harmadik pálya volt a leghosszabb a napi programban, amelyen Loeb még egy kicsivel növelte előnyét Hirvonen előtt. Hat másodperc nem sok - de jelen állás szerint akár ennyi is dönthet arról, hogy ki lesz a világbajnok. A vezető duó mögött az egymással viaskodó Sordo és Solberg is elhúztak a mezőny többi részétől, féltávnál Ogier állt az ötödik helyen. Henning Solberg feljött hatodiknak, Wilson volt a hetedik, Östberg a nyolcadik - annak ellenére, hogy a Subaru WRC futóműve megsérült, s emiatt az ifjú pilóta ki is esett a versenyből Al Quassimi sem tudta folytatni, az ő Fordjában is az egyik féltengely törött el, az arab pilóta szombaton visszaáll majd.
A rövid szervizelési lehetőséget mindenki igyekezett kihasználni, akinek még alkatrésze is volt, teljes erőbedobással folytathatta délután -Latvala nem tartozott közéjük, továbbra is lassabb tempóra ítéltetett, mivel autójának megjavítása féltengely hiányában elmaradt. Hirvonen viszont szárnyalt, és az egyre javuló időben futott egy első időt, kerek négy másodpercre csökkentve hátrányát Loeb mögött. A maradék két szakaszon megosztoztak az éllovasok, így az első napi hat gyorsasági után Loeb vezet Hirvonen előtt 5,3 másodperccel. A már reggel egymásra találó Sordo és Petter Solberg egész nap tizedekre voltak a másiktól, az ideiglenes bronz a norvégé, 1,1 másodperc az előnye a spanyol pilótával szemben. Ogier tartja ötödik pozícióját, de nem túl elégedett, mivel nem tudja tartani a lépést a vezető négyessel. A további sorrend: Henning Solberg, Wilson, Rautenbach, rég láthattuk a zimbabwei sofőrt pontszerző helyen.
A PWRC mezőnyét a katalóniában Asival késhegyre menő csatát folytató Brynildsen vezeti (a norvég abszolútban is a 10. helyen áll), méghozzá toronymagasan, ez pedig még jobban felértékeli a magyar páros három héttel ezelőtti teljesítményét. A második helyen a másik Skoda Fabia áll, Sandellel a volánnál, a harmadik Prokop a Mitsubishivel, aki elmondta, hogy teljesen esélytelen az S2000-es autók ellen. A menők közül Al-Attiyah és Flodin is kiesett, az inkább a célbaérést szem előtt tartó Mayer/Tagai duó a tizedik helyen áll.
Szombaton a verseny leghosszabb napját teljesítik a párosok, hat hosszú gyorsasági szerepel a programban.
A verseny állása az első nap után:
1. | Loeb/Elena | Citroën C4 WRC | 1:15:22,1 |
2. | Hirvonen/Lehtinen | Ford Focus RS WRC | +5,3 |
3. | P. Solberg/Mills | Citroën C4 WRC | +40,5 |
4. | Sordo/Marti | Citroën C4 WRC | +41,6 |
5. | Ogier/Ingrassia | Citroën C4 WRC | +2:41,3 |
6. | H. Solberg/Menkerud | Ford Focus RS WRC | +2:50,1 |
7. | Wilson/Martin | Ford Focus RS WRC | +3:23,0 |
8. | Rautenbach/Barrit | Citroën C4 WRC | +4:54,6 |
31. | Mayer/Tagai | Subaru Impreza WRX STi | +16:11,6 |
A verseny állása az első nap után, PWRC:
1. | Brynildsen/Giraduet | Skoda Fabia S2000 | 1:23:14,1 |
2. | Sandell/Axelsson | Skoda Fabia S2000 | +57,1 |
3. | Prokop/Tomanek | Mitsubishi Lancer Evo IX | +57,4 |
10. | Mayer/Tagai | Subaru Impreza | +8:19,6 |