Az új sportkocsi formáját a cég franciaországi tervezőközpontjában álmodták meg, és a tervezők valószínűleg sok ihletet merítettek a 2007-es Detroiti Autószalonon bemutatott FT-HS hibrid sportkupéból. Bár a Toyota eddig nem fedett fel túl sok titkot az autóról, annyit azért elárultak, hogy 4160 mm hosszú, 1760 mm széles és 1260 mm magas, tehát nagyjából akkora, mint egy Audi TT. Emellett azt is tudni lehet, hogy tengelytávja 2570 mm, és elméletileg négy utas utazhat a kupéban. Műszerfala valószínűleg távolabb áll a sorozatgyártástól, mint a külseje, de jól mutatja azt a törekvést, hogy egy dinamikus, unalmasnak semmiképpen sem nevezhető autóbelsőt szeretnének adni az autónak.
Az FT-86 motorházteteje alá a Subaru kétliteres bokszermotorja kerül, amely a hátsó kerekeket hajtja. A szívómotor teljesítményéről nincs hivatalos információ, de egyes források szerint ez az Imprezában 150 lóerős blokk az FT-86-ban már közel 200 lóerőt tud majd. Állítólag a lapos bokszermotor az FT-86 egyedi padlólemezének hála a szokásosnál is lejjebb kerül, ezzel jobb lesz a légellenállás, és még alacsonyabbra helyeződik az autó súlypontja, ami a vezethetőség szempontjából előnyös. Fontos szempont volt még a tervezésnél az autó tömegének minimalizálása is.
A nevében az 1980-as évekből származó, driftelők körében még ma is igen népszerű Corolla AE86-ra utaló FT-86 2011-ben jelenhet meg a kereskedésekbe, az alapmodell állítólag csak 20 ezer dollárba fog kerülni. Természetesen a Subaruval közösen fejlesztett autónak elkészül majd a más külsővel rendelkező Subaru változata is, ám arról és annak megjelenéséről még nincs hivatalos információ.