Minden jel arra utal, hogy európai terjeszkedésre készül a független kínai Great Wall Motors. Ugyan a választott név meglehetősen ötlettelennek és komolytalannak tűnhet, a márka nem mindennapi eredményt ért el: első független kínai gyártóként kapott európai minősítést.
Az engedélyt a brit központú Vehicle Certification Agency adta ki, melynek több irodája is van Kínában. A szakemberek a Great Wall négy típusát hagyták jóvá, elméletben a Florid egyterű, a Coolbear kompakt SUV, a Hover H5 SUV (képen) és a Wingle 4 pick-up európai forgalmazása kezdődhet meg a jóváhagyás birtokában. Még augusztusban vizsgázott sikerrel a Great Wall, a bejelentéssel azonban csak most állt elő.
Jelenleg Algéria, Ausztrália, Chile, Dél-Afrika és Szíria számítanak a Great Wall legfontosabb exportpiacainak, Olaszországban is eladtak már néhány autót, de mostantól az egész kontinensen legálisan forgalmazhatna a márka. Egyelőre nem döntötte el a Great Wall, hogy betör-e az öreg kontinensre, mindenesetre a gyár hangsúlyozta, hogy immár hivatalosan is elismerték, gyártástechnológiája "a legszigorúbb nemzetközi normáknak" is megfelel.
Kereken egy évig tartott a minősítési vizsgálat, összesen 48 tesztet végeztek el a modelleken. Ezek közül 13-13 vonatkozott az aktív és passzív biztonságra.