Fontolgatja a Ferrari, hogy a jövőben turbófeltöltős motorokkal is forgalmazza modelljeit, de csak akkor szánja el magát a lépésre, ha az összes buktatót sikerült kiküszöbölni. Jean-Jacques His, a Ferrari motorfejlesztője szerint a legnagyobb gond a turbólyuk.
"Biztosan jönnek a turbós Ferrari-motorok, de még meg kell oldanunk a turbólyuk jelentette problémát" - nyilatkozta His. Elfogadhatatlannak nevezte a szakember, hogy egy Ferrari-motor esetében bármennyit is várni kelljen az erőre, ezért amíg nincs biztos megoldás, nem mutatkozik be a feltöltős blokk.
Nem valószínű, hogy a Ferrari valaha is használni fogja a Fiat-csoport új MultiAir-technológiáját, bár próbálkozások voltak. Az F430 V8-as motorját dolgozták át MultiAir-rendszerűvé Maranellóban, de nem sikerült elérni a megcélzott teljesítményt.
"A MultiAir-motorok előnye nyomatékosságukban rejlik" - mondta His, hozzátéve, hogy magas fordulaton nem működött ideálisan a technológia. Duplakuplungos váltót később V12-es motorokhoz is kínál majd a Ferrari, állítólag akár tízezres fordulatot is bírnak az erőátviteli egységek.