Vége az Opirus-korszaknak Európában, a Kia új szedánnal váltja fel a sokat kritizált modellt, amelyet a világ számos pontján Amantiként forgalmaznak. Cadenza névre keresztelték a 4965 milliméter hosszú utódot, amelynek formavilágát a korábban az Audinál dolgozott Peter Schreyer álmodta meg.
A Cadenza az idei Szöuli Autószalonon kiállított KND-5 tanulmány szériaváltozata, világmegváltó dizájnról nem beszélhetünk, de az Opirusnál nagyságrendekkel mutatósabb autó született. Schreyer szerint első pillantásra férfias és luxusjellegű is, bár igazán újat nem mutat.
Belülről is visszaköszönnek a "letisztult, tiszta formák", legalábbis ahogy Schreyer fogalmazott. Ugyan a Cadenza valamivel rövidebb az Opirusnál, tengelytávja 45 milliméterrel 2845-re nőtt, ez pedig szellősebb hely kialakítását tette lehetővé.
Még több fotó a galériában. Kattintson a képre!
A Cadenza a Kia új, Type-N jelű platformjára épül, ezt több leendő modellhez is használják majd. Mindent összevetve a Cadenza 130 kilóval könnyebb az Opirusnál, így természetesen gazdaságosabb is. Három benzinmotorral lesz kapható a szedán 165-295 lóerővel, utóbbi a friss 3,5 literes V6-ost takarja. Minden kivitel elsőkerékhajtással és hatfokozatú automata váltóval érkezik, a palettán minden bizonnyal szóhoz jut a Hyundai-Kia csoport új, 201 lóerős 2,4 literes blokkja is.
A Cadenza a lehető leghamarabb a kereskedésekbe kerül, Európában már januártól megvásárolható lesz.