25 százalékos tulajdonrészt szerzett nemrég a Ladákat gyártó Avtovazban a Renault, ekkora részesedés birtokában pedig nagy beleszólása van a jövőre vonatkozó tervekbe. Szerettek volna például egy Golf-rivális, modern ferdehátút készíteni az oroszok a Concept C tanulmány alapjaira, a franciák azonban elutasították a terveket.
Sokkal fontosabb a Renault szerint, hogy a nem túl rózsás helyzetben lévő cég előbb meglévő modelljei minőségén javítson. Különösen érvényes a megállapítás a Kalina kisautóra, folytatásról csak a problémák megoldása után lehet szó.
"Hasonló technikákat szeretnénk alkalmazni, mint a Volkswagen a Skodával" - nyilatkozta egy Renault-illetékes. "Előbb rendeznénk a Kalina dolgait, ami nem lesz könnyű, mert a Lada sosem dolgozott még igazán szigorú szabványok szerint. Kettő-öt év alatt azért megtanulhatja, ami a nyugatnak 40 esztendő alatt sikerült."
"Leállítottuk a Golf-méretű autó elkészítését, hogy minden figyelmet a Kalinára fordíthassunk. Csak ezt követően jöhetnek új modellek a már ismert Renault-Nissan platformokon, legkorábban 2012-2014-ben."