Sokáig úgy tűnt, a BMW úttörő lehet a folyékony hidrogénnel tankolható luxusautók gyártásában, a bajorok azonban most úgy döntöttek, hogy parkolópályára küldik a technológiát. Klaus Dräger, a BMW fejlesztési igazgatója jelentette be, hogy nem lesz új hidrogénes tesztflotta.
Ezzel a BMW követte a Volkswagent, amely a német autógyártók közül elsőként jelentette be, hogy a folyékony hidrogénnel mint üzemanyaggal semmilyen módon nem akar foglalkozni. Szakértők kockázatosnak tartják a BMW stratégiáját, hiszen sok más gyártóhoz hasonlóan évek óta tanulmányozza a technológiát.
A Mercedes-Benz a BMW-vel ellentétben továbbra sem áll le hidrogénes fejlesztéseivel, bár a két gyár eltérő módon közelíti meg a kérdést: míg a BMW hagyományos motorokban égeti el a hidrogént, addig a Mercedes üzemanyagcellákban állít elő belőle áramot. Dieter Zetsche Daimler-főnök szerint a "hidrogén jó a környezetnek és az embereknek", ezért a gyár mindent meg fog tenni azért, hogy a technológia mihamarabb piacképes legyen.