Miközben a BMW és az Audi már rég elmozdult a turbós benzinmotorok felé, a Mercedes eddig maradt a nagy lökettérfogatú, normál feltöltésű blokkoknál. Jövőre ez megváltozik, a stuttgartiak elbúcsúznak az AMG-sorozat 6,3 literes V8-asától.
Thomas Weber, a Mercedes fejlesztési igazgatója szerint 2010 végén egy kisebb, 5,5 literes, duplaturbós V8-as váltja az aktuális motort. Ez azért is érdekes, mert a 63 AMG motor elődje az 55 AMG volt, amelyben egy 5,4 literes kompresszoros V8-as dolgozott. Ez a motor ráadásul teljesítményben sem tudott sokkal kevesebbet, ezért furcsa döntés volt a Mercedes sima szívómotorra váltása.
És ez nem minden, a hírek szerint 2011-ig minden V8-as motor lökettérfogata kisebb lesz, a különbözetet turbófeltöltőkkel hidalják majd át.
Mindez jól illeszkedik az autógyártók általános stratégiájába, a kisebb motorok segítenek a szén-dioxid-kibocsátás csökkentésében, ez pedig kiemelt cél a Mercedesnél is.