Ha január, akkor Dakar-rali. Minden évben oda összpontosul a figyelem, hiszen számtalan magyar egység szokott indulni ezen a viadalon. Az utóbbi években azonban a gyorsasági autósport szerelmeseinek a figyelme Dubaj felé is kacsingathatott, hiszen az ottani 24 órás versenyen is több magyar egység rajthoz áll.
Változatlan felállással és autóval indul a magyar BMW-csapat
2010-ben a Dakar-raliról kivesztek a magyarok, a dubaji 24 órásra azonban többen is neveztek, így a tavaly alakuló BMW Team Hungary with Efficient Dynamics csapata is, amely a világ talán legnehezebb versenyén, a nürburgringi 24 óráson mutatkozott be látványos részsikerekkel, majd a hazai 12 óráson már a kategóriát is megnyerték. Most Dubajba veszik az irányt, amely a 2010-es nürburgringi 24 órásra való felkészülésben is sokat segíthet. Tavaly még csak visszafogott reményekkel vághattak neki a viadalnak, de az eredményeik alapján egy ilyen versenyen csak a kategóriagyőzelem lehet a cél. Az összeállítás ezúttal sem változik, Palik László, Vida János, Walter Csaba és Wéber Gábor egy gyári felkészítésű BMW 120d-vel vág neki a versenynek.
A 2008-as verseny rajtja egy BMW 120d belső kamerájából
A mezőny elég erős lesz, a legfrissebb nevezési lista szerint összesen 78 autó indul, ebből tíz lesz dízel, de csak kilenc indul a dízel kategóriákban. A BMW Team Hungarynek több BMW-vel, egy Seat Leon TDI-vel, valamint egy Volkswagen Scirocco TDI-vel kell megküzdenie a dízel győzelemért. A jó abszolút helyezés már sokkal nehezebb lesz, hiszen 17 darab Porsche mellett lesz több, sokkal erősebb BMW Z4 M, M3, Ford Mustang, Ginetta és néhány speciálisan épített versenyautó, köztük a BOVI Motorsport Silver Stingje is. Bódis Kálmán csapata negyedszer utazik el a dubaji 24 órásra, idén már az abszolút tízbe kerülés lehet számukra az egyértelmű cél. Még egy magyar csapat indul, szintén nem először: a Zengő Motorsport Seatja eddig minden évben helytállt, idén is a kategória dobogós helyezéséért hajthatnak.
Bódis Kálmán, Rácz István és Barta Attila vezeti majd a 450 lóerős Silver Stinget. A hungaroringi 12 óráson Talmácsi Gábor is volánhoz ült
A világ egyik legkorszerűbb pályájának számító Dubai Autodrome nem túl nagy múltra tekint vissza, mint minden más is ezen a környéken, szinte ez is pillanatok alatt nőtt ki a sivatagból. Több nyomvonalon is használható, a 24 órás versenyre természetesen a leghosszabbat, az 5,39 km-es aszfaltcsíkot veszik igénybe. A kör kilenc jobb és hét bal kanyarból áll, az eleje egy technikás kombináció, majd a pálya közepén található a leghosszabb egyenes. Itt a dízel magyarok 120d-je valószínűleg hátrányban lesz, de a kanyargós részeken ezt kiegyenlítheti, valamint a kisebb fogyasztása miatt jóval kevesebbszer kell kiállnia a bokszba.
A nagy hőmérséklet-ingadozás miatt éjszaka jóval kisebb lesz a tapadás
A dubaji 24 órás verseny január 15-én, pénteken helyi idő szerint délután kettőkor indul, ami hazánkban tizenegy órát jelent. A verseny előkészületeiről és a versenyről folyamatosan beszámolunk, helyszíni tudósítást közlünk a Nordschleife-blogon.
Vida János az [origo] autó rovatának munkatársa.