Kaufmann már 2005-ben is indult a dubaji versenyen, illetve 2006-ban a 7. helyről a 2. helyre hozta fel csapatát. Mivel még hozzá kell szoknia az autóhoz, ezért ő töltötte a legtöbb időt a Porsche motoros versenygépben, ami nem mindig viselkedett kezes bárányként. A motor dadogott, fordulatszámtól függetlenül, ezért először a levegő-hőmérséklet jeladó csatlakozójára gyanakodtak.
A Silver Stinget Rácz István vezette az időmérő folyamán. Sajnos a motor dadogását nem sikerült kiküszöbölni, ugyanis nem a levegő-hőmérséklet jeladója okozta a hibát. Kicserélték a benzinpumpát, illetve a benzinszűrőket is, azonban a hiba nem szűnt meg. Ezt követően motorvezérlő számítógépet is cseréltek, de az sem hozott eredményt. Végül az új motorvezérlő számítógéppel, még mindig dadogó motorral, a 23. helyen zárták az időmérő futamot, 2:09.794-es időeredménnyel. Mivel a Rácz Istvánt lefoglalta az autó terhelés alatt való viselkedése és tesztelése, ezért nem vette észre az időmérő futam végét, így autózott még három kört a pályán. A versenybírók félreállították, jól megdorgálták, de szerencsére büntetést nem róttak ki a csapatra.