Kedden jártunk először a pályán, de értelme nem volt, mert csak kipakolni lehetett, a pályára nem engedtek ki. A szervezők szerint mehettünk volna, a sportbírók szerint viszont nem, nagy az összhang. Szerdán már végigsétálhattunk, érdekes, tanulságos volt, tűző napsütésben. Erre fehérebb az aszfalt. A pálya - hiába szeretnék a helyiek - nem alkalmas F1-futamokra: kicsik a bokszok és a depóterület, a pályát ugyan aszfaltozott bukóterek övezik, de szervizút semmi. A vízelvezetésre sem gondoltak, így egy locsolás után is megmaradt a víz a pálya egyes részein. Mondanom sem kell, a nedves homok úgy csúszott, akár a jég.
A pályabejárást egy rövid utcai autós körözgetés követte. Elvileg csak 60-nal lehetett volna menni, de sokan utcai autóval is nyomták, amennyire tudták. Elég kevés a profi és sok a lelkes amatőr, ez az első edzéseken is látszott. Hamar rommá törtek egy Porschét, aztán a szabadedzéseket is folyton meg kellett szakítani, sorra hozták be az összetört roncsokat. A szabadedzésen kétszer két kört mentem, az alatt is legalább öt roncsot rángattak a pályán.
A sivatagos környezet miatt meglehetősen csúszós a pálya a homoktól
Az időmérő szerencsére jól sikerült, Wéber Gabi és Walter Csabi ment gyors kört, a többieknek csak teljesíteni kellett a kötelező két kört. Sajnos a pálya még mindig nem elég tiszta, csak az ideális ív közelében van elég tapadás. Ez erősen hat a versenyzésünkre is, ugyanis a kanyargós részeken úgy kéne kerülgetni a többieket, hogy lemegyünk a porba - ott viszont nincs tapadás. Még sokat kínlódtunk a forgalommal, néhány versenyző láthatóan szimulátorról sem ismeri a pályát: össze-vissza mennek az íveken.
Az esti edzésen is a forgalommal volt baj, hiszen itt főleg nehéz eldönteni, hogy egy gyorsabb autó ért utol, vagy csak annak a fénye vakít, akit éppen megelőztél. Nagyon kis kocsik is akkora fénnyel jönnek, hogy nekünk szinte nem is kéne világítás, ez elég zavaró.
Összességében mégis jónak értékelhetjük az eddigi edzéseket, hiszen a dízelek között nagyon vezetünk. Délelőtt még veregették a hátunkat a 2:20-as idő miatt, és kinevettek, amikor azt mondtuk: 2:16-ot akarunk menni. Teljesült, jól állunk. A dízelek között hatalmas az előnyünk, a körátlagaink is nagyon erősek, mégsem szabad elaludnunk.
Magyar idő szerint 11-kor indul a száguldás, Walter Csaba ül majd az autóban a rajtnál.
Az időmérő edzésen a BMW Team Hungary a kategória első helyét szerezte meg.