Hétfőn előbb felkerült a netre néhány szkennelt kép az Európában Mazda6-ként forgalmazott Atenza frissített változatáról, majd nem sokkal később a japán gyár szétküldte a hivatalos sajtóanyagot a plasztikázott középkategóriás modellről. Hivatalosan csak az Atenza frissítéséről volt szó, de nagyon meglepő lett volna, ha az európai változat nem esett volna át hasonló beavatkozáson, kedd délelőtt az európai infók is megérkeztek az autóról.
Az új Mazda-arcot kapta az Atenza, ennek megfelelően átszabták a lökhárítót és a fényszórókat, új 17-es és 18-as felniket szereltek fel, kicserélték a hátsó lámpaburákat és frissítették az utasteret. Zongoralakk hatású kezelést kapott a középkonzol és néhány frekventált terület, egyébként a hangulat változatlan maradt.
Bekerült az Atenzába és a 6-osba az új Mazda5-höz bejelentett kétliteres, közvetlen befecskendezéses benzinmotor, erről továbbra sem tudni részleteket. Módosítottak a felfüggesztéseken és a kormányrásegítésen, a frissített modell szokás szerint jobb vezethetőséget ígér. Átdolgozták az 1,8 és 2,5 literes benzinmotorokat is, erősebbek és takarékosabbak lettek, de frissült a 2,2 literes dízel is, ezentúl háromféle változatban, 129-180 lóerős teljesítménnyel lesz kapható. A márciusi Genfi Autószalonon debütál a frissített 6-os minden karosszéria-változata, forgalmazása nem sokkal ezt követően kezdődik.