Láthatóan dinamikusabb formát kap a Magentis új generációja, mint meglehetősen sótlanra sikeredett elődje. A sportosabb arányokat hosszabb tengelytávval, kupés tetőívvel, és az eddiginél laposabbra és szélesebbre tervezett karosszériával érték el. Ha nem is elsőkké, de erős szereplővé kívánnak válni vele a középkategóriában, ami nehéz lesz az erős konkurencia és a múltbeli sikertelenség fényében.
Peter Schreyer dizájnfőnök és munkatársai jelenleg új márkaarculatot dolgoznak ki, amelybe jól illeszkedik majd a szedán. Már a Sorento orr-része is nagyon hasonló a rajzon szereplő autóéhoz, és az új Sportage-en is hasonló jegyeket használnak, de a Cee'den bevezetett, üvöltő tigrist szimbolizáló hűtőmaszk is megmarad.
Európában a kétliteres dízel lehet sláger, míg a benzinesek közül valószínűleg szintén a kétliteres változatból fogják a legtöbbet eladni. Nálunk továbbra is Magentisként, míg a fő piacai közül Amerikában az eddig is használt Optima néven kerül majd forgalomba. Tervben van, hogy ezentúl számalapú elnevezésekre térnek át, amit elsőként Koreában vezetnek be.