Nemcsak a G37 frissített változatáról, és a dízelmotoros szabadidő-autókról, hanem a vadonatúj M szedánról is lehull a lepel a Genfi Autószalonon. A kisebb modellhez hasonlóan az 5-ös BMW, illetve a Mercedes E osztály ellenfelének szánt újdonságot is leleplezték már a kiállítás előtt. Európába ősszel érkezik az M37, és az M30d, de 2011-től hibridként is piacra kerül.
Hasonlóan az Infiniti többi modelljéhez, az M is a hátsókerék-hajtású FM platformra épül, előre kettős keresztlengőkaros, hátulra multilink rendszerű felfüggesztések kerültek. A 0,27-es aerodinamikai együtthatóval büszkélkedő limuzin ugyan acélvázra épül, de az ajtókat, motorháztetőt és a csomagtartót alumíniumból készítették.
Eddig sem lehetett panasz az Infinitik anyaghasználatára, de az M-ben minden eddiginél jobb munkára törekedett a márka, még egyetemi tudósokat is bevontak a munkába, hogy a lehető leglágyabb borítások szülessenek meg. 2,9 méteres a tengelytáv, ez az Infiniti szerint kellően tágas teret biztosít öt felnőtt számára.
Még több kép a galériában. Kattintson a képre!
A jól ismert 320 lóerős 3,7 literes V6-os motorral és a 238 lóerős, Renault-eredetű, de alaposan átdolgozott háromliteres V6-os dízellel debütál az M Európában, és csak a hétfokozatú, kormányról vezérelhető automata váltóval lesz elérhető. Standard, Eco, Sport és Snow üzemmódok közül lehet kiválasztani az útviszonyokhoz legjobban illőt a menetstabilizáló rendszerben. A gazdaságos üzemmód aktiválja az Eco Pedált, amely enyhe ellenállást fejt ki a gázpedál szükségtelenül intenzív megnyomása esetén, így üzemanyagot lehet megtakarítani.
Blind Spot Intervention néven olyan rendszer is került az autóba, mely képes belenyúlni a kormányzásba, ha a vezető a holttérben lévő autóra húzná rá a kormányt. Aktív biztonsági berendezésekkel ezen kívül is jól ellátták az M-et, van benne távolság- és sebességtartó automatika lassú követési funkcióval, holttér-figyelmeztető rendszer, ráfutásos ütközésekre figyelmeztető rendszer, sávelhagyásra figyelmeztető és a sávelhagyást megelőző rendszer, és amennyiben mindez nem lenne elég, van intelligens vészfék-asszisztens funkció is.
Az aktív zajcsillapítás funkció biztosítja, hogy az Infiniti M utasterébe nem juthatnak a nemkívánatos alacsony frekvenciájú motorhangok. Az utastér hangszóróin keresztül ellentétes fázisú zaj hangzik, kioltva az alapzajt.
A Forest Air huzatmentes klímaberendezés a természet illataival nyugtatja a sofőrt, a fékerőt okosan adagoló Dynamic Cornering Assistance pedig a kanyarvadászatot könnyíti az ívbelső kerekek fékezgetésével. A sportos felszereltségű modellekben széria lesz a négykerék-kormányzás.