Már tavaly közzétett két kedvcsináló fotót az új S60-ról a Volvo, melyek alapján megállapíthattuk, hogy a friss generáció sportosabb lett elődjénél. Hátuljára akkor még nem pillanthattunk rá, mostantól viszont nem titok, hogy kerekded formák és bumeráng formájú lámpaburák uralják a farrészt.
Van már kép az utastérről is, sok meglepetést nem tartogat az S60, a vevők a szokásos volvós letisztultságot kapják. Peter Horbury, a Volvo formatervezési igazgatója szerint az új S60-nal teljesen elengedhette magát a csapat, keményebb formákat is bevállalhattak, ennek eredménye a sportos megjelenés. A gyár szeretné, ha kategóriája legnagyobb példányszámban eladott modellje lenne az új S60, az első évben 90 ezer, utána évente 110 ezret szeretnének értékesíteni belőle.
Alapos munkát végeztek az alvázzal és a felfüggesztésekkel is, Horbury úgy véli, az új S60 a Volvo történetének eddigi legdinamikusabb modellje. Alapjait a Ford Mondeo-féle platform adja, de számtalan módosítást végeztek rajta az S60 kedvéért. Két verzió készül különböző futóműbeállításokkal, alapáras a Dynamic fantázianevű lesz Európában, a Comfort az opciós listán jelenik meg, Amerikában és Ázsiában viszont éppen fordított lesz a helyzet.
Teljesen átdolgozák a kormányrásegítést, a rendszer felgyorsult a kifutó S60-hoz képest, a felfüggesztések feszesebbek lettek. Két benzines és két dízelmotorral indul a forgalmazás, az alap benzines a 203 lóerős kétliteres turbó lesz, felette egy 304 lóerős, háromliteres turbós sorhatos kap helyet. 163, illetve 205 lóerő az öthengeres dízelek teljesítménye.
Négy további négyhengeres motor jelenik meg a kínálatban még az első évben, köztük egy 240 lóerős kétliteres és egy 180 lóerős 1,6-os, minden kivitel elérhető lesz összkerékhajtással is. Megjelenik az autóban a Volvo gyalogosvédelmi rendszere, mely szükség esetén képes állóra fékezni az autót, elkerülve az esetleges gázolást.