Loeb ellenállhatatlan murván is. Két éve csak egy furcsa baleset fosztotta meg a jordániai győzelemtől, idén szeretné ezt a trófeát is megszerezni
Négy hete Mexikóban a komplett dobogót a Citroënek foglalták el, Loeb, Petter Solberg, Ogier sorrendben végzett az élmezőny. Ezzel Hirvonen elvesztette vezető helyét a tabellán, és a Ford előnye is alaposan megcsappant, Jordániában tehát muszáj lesz visszavágniuk, ha nem akarnak lemaradni. A futamot 2008-ban rendezték meg először, akkor Loeb különös balesete után - miközben jött le az egyik pályáról, frontálisan ütközött a még odafelé tartó Rautenbachhal - Hirvonen győzött.
A helyszín a jelentős földrajzi távolság dacára sok hasonlóságot mutat az előző futaméval, köves-murvás szakaszok várják a versenyzőket. Az egyik pályát néhány hete tönkretette egy vihar, a rengeteg víz elmosta az utat, a károkat rohamtempóban, a hadsereg segítségével állították helyre. A legnagyobb különbség a hó eleji viadalhoz képest a tengerszint feletti magasság: míg Mexikóban kétezer méter felett is mentek az autók, Jordániában inkább a nulla alatti értékek lesznek jellemzők, a Holt-tenger partján fekvő szervizpark például mínusz 400 méteren, a Föld legmélyebb pontján épült fel. Szokatlan módon a verseny már csütörtökön elkezdődik, és szombaton véget is ér - nem ez az egyetlen ilyen futam idén. 21 gyorsaságit rendeznek majd, a vízválasztó alighanem a 41 km hosszú, "Jordán-folyó" névre elkeresztelt szakasz lesz, melyet pénteken kétszer is teljesít majd a mezőny.
Abban a tekintetben is hasonlít a rali az előzőre, hogy itt is hátrányban lesz az, aki elsőként indul majd. Ezúttal viszont nem Hirvonen, hanem az elsőséget azóta magához ragadó Loeb lesz az, tehát csütörtökön ő takarítja majd az utakat. A címvédő, és csapattársa, Sordo bizakodóan várják a rajtot, egyedül a két esztendővel ezelőttihez képest jóval lazább útminőség miatt aggódnak. Ez azonban mindenkinek egyforma lesz, így a Ford gyári pilótái számára is. Ők egy maratoni teszttel készültek a futamra, Szardínián napokon át nyüstölték a Focus WRC-ket, és próbáltak rájönni a mexikói gyengébb formájuk okára. Hirvonen két teljes versenytávnyi kilométert autózott, minden elképzelhető beállítást kipróbált, és egyértelműen győzni érkezett a Közel-Keletre. Latvala pedig abban reménykedik, hogy minél jobban tudja majd segíteni honfitársát, és természetesen csapatát.
A laza talajú versenyeken kellene előnyt szereznie Hirvonennek, mert aszfalton nem lesz túl sok esélye. Ehhez győznie kell a hétvégén
A négy nagyon kívül a szinte újjászülető Petter Solberg és Ogier esélyesek a dobogóra. A norvég exvilágbajnok megkapta C4-esébe a legújabb fejlesztésű motort, így immár a gyáriakkal teljesen egyenlő esélyekkel indulhat a pontokért. Francia kollégájától - akivel hatalmas csatát vívtak négy hete a második helyért - szintén jó szereplés várható, nem lenne meglepetés, ha beférne ő is az első ötbe. A murván általában jól teljesítő Henning Solberg és Matthew Wilson, azaz a Stobart csapat is szeretne elcsípni egy jó helyezést, az előzőek tekintetében nem lesz könnyű dolguk. A Mexikóban autóját alaposan összetörő Kimi Räikkönen újult erővel próbálja meg megszerezni első rali-világbajnoki pontjait, ennek érdekében két napon át gyakorolt Franciaországban. A korábban gondot okozó hátfájása teljesen elmúlt, így minden adott a jó szerepléshez. WRC-vel indul még Villagra, a mexikói hetedik hely után itt sem adná alább.
A nevezési lista elég szerény, mindössze 34 páros található rajta. Ismét látható lesz az SWRC és a PWRC mezőnye, és ahogy lenni szokott, mindkét sorozatban lesz hiányzó: az élmenők közül a S2000-eseknél Prokop, a turbósoknál Gröndal és Arai mínuszolják a futamot.
A futam csütörtök reggel rajtol, az időeltolódás Magyarországhoz képest egy óra.
Mexikói második helyével visszanyerte önbizalmát Petter Solberg, most már Loeb és Hirvonen is komolyan számolnak vele. A technikán nem múlhat, végre megkapta az összes új fejlesztést a C4
A világbajnokság állása egyéniben:
1. | Loeb/Elena | Citroën C4 WRC | 43 |
2. | Hirvonen/Lehtinen | Ford Focus RS WRC | 37 |
3. | Latvala/Anttila | Ford Focus RS WRC | 25 |
4. | Ogier/Ingrassia | Citroën C4 WRC | 25 |
5. | P. Solberg/Mills | Citroën C4 WRC | 20 |
6. | H. Solberg/Minor | Ford Focus RS WRC | 16 |
7. | Sordo/Marti | Citroën C4 WRC | 12 |
8. | Wilson/Scott | Subaru Impreza WRC | 6 |
9. | Villagra/Perez-Companc | Ford Focus RS WRC | 6 |
10. | Östberg/Andersson | Subaru Impreza WRC | 4 |
A világbajnokság állása, gyártók:
1. | BP Ford Abu Dhabi World Rally Team | 67 | |
2. | Citroën Total World Rally Team | 61 | |
3. | Citroën Junior Rally Team | 32 | |
4 | Stobart M-Sport Ford Rally Team | 28 | |
5. | Munchi's Ford Rally Team | 8 |
A világbajnokság állása, SWRC:
1. | Prokop/Tomanek | Ford Fiesta S2000 | 33 |
2. | Pons/Haro | Ford Fiesta S2000 | 25 |
3. | Andersson/Fredriksson | Skoda Fabia S2000 | 25 |
A világbajnokság állása, PWRC:
1. | Araújo/Miguel | Mitsubishi Lancer Evo | 40 |
2. | Flodin/Bergsten | Subaru Impreza STi | 25 |
3. | Gröndal/Engan | Subaru Impreza STi | 18 |