Nem jött ki a lépés Herczigéknek: gyorsak voltak, de két defekt miatt nem harcolhattak a győzelemért
A verseny első napja valódi izgalmakat hozott, a nyolc gyorsaságin át tartó adok-kapokból Turi jött ki a legjobban, megnyugtató előnnyel térhetett nyugovóra. Szokatlan módon vasárnap csak délben kezdődött a száguldás, délelőtt az RTE mezőnyét láthatta a korábbi években megszokottnál jóval népesebb közönség. (A túrásoknál a Végh/Balog kettős a BMW M3-assal sokadszor is elverte a Mitsubishi-armadát, a második helyen a Nagy/Nagy, a harmadikon a Berényi/Pap egység végzett.)
Két körben összesen hat szakasz maradt a futamból, a pályák a szombatiakhoz hasonlóan defektveszélyesek és felhordásosak voltak. Bár Aschenbrenner azt tervezte, hogy megpróbálja befogni Turit, az első pályán két másodpercet kapott tőle, miközben Herczig még náluk is gyorsabb volt, és nagyon megközelítette a kissé álmosan kezdő ifj. Tóthot. A következő, 17,3 km hosszú pályán Asi faragott hátrányából, Turi és Janika előtt futott egy első időt, Herczig pedig nem sokkal a rajt után kapott egy hátsó defektet, így alaposan visszaesett, és ezzel le is mondhatott a dobogós álmairól. Janika harmadik helye is biztosítottnak látszott tehát, mivel Turán - aki szombaton még alig volt tőle lemaradva - vasárnap folyamatosan kapta a másodperceket. Így történt ez a harmadik gyorsaságin is, ahol újra Asi neve mellé került az első idő, bár ismét csak két másodpercet hozott Turin. A szervizelési lehetőség előtt így még mindig 14,7 szekundum volt a hátránya, az pedig soknak tűnt a maradék három szakasz előtt. Mögöttük Janika és Turán álltak, egyre távolabb egymástól, az ötödik-hatodik helyen pedig Hadik és Osváth vívtak egymással.
Szombaton még csipkedte Asit is, vasárnapra kissé visszaesett, és a negyedik helyen ért célba a Turán/Zsíros duó. Miskolcon előrébb léphetnek
Úgy tűnik, hogy egy-egy távolsági buszjárat, lakodalom vagy éppen keresztelő mindig színesíti a hazai futamokat, ezúttal sem volt másképp, ezért a második kör némi csúszással kezdődött. Arra, hogy még a záró nap második felében sem lazított az élmezőny, a negyedik gyorsasági végeredménye a bizonyíték: az első négy helyezett 1,1 másodpercen belül végzett, Turán és Herczig holtversenyben futották a legjobb időt. Turi és Asi is egált mentek, így már csak két gyorsasági választotta el 2004 abszolút bajnokát a futamgyőzelemtől.
Az utolsó előtti, 13. szakaszon Turit balszerencse érte: felborult, és bár folytatni tudta, az első hely kicsúszott a markából. A gyorsaságit egyébként megnyerő Asi így nagy ziccerhez jutott, 16 másodperces előnybe került, s élt is a lehetőséggel: az utolsó pályán lejött Herczig mögött, és ezzel megnyerte az Eger-ralit. Turi behozta a sérült Mitsubishit a második helyre, Janika nem tudta utolérni, maradt a harmadik. Turán érkezett negyediknek, Hadik és Osváth előtt, Herczig az utolsó pillanatban orozta el a hetedik pozíciót Pethő elől, Menya és Elek fértek még be az első tíz pontszerző helyre.
A kétkerék-hajtásúaknál egész hétvégén nem veszélyeztette senki Bútor Róbert elsőségét, kisebb átlagsebességű pályákon talán abszolútban is előrébb végeztehetett volna a S1600-os autó, A7-ben a Pálinkás/Bagaméri/Honda Civic R3 trió győzött. Több olyan páros kiszorult az abszolút első tízből, akik talán oda várták magukat. Ők a továbbiakban javíthatnak majd, ám azt tudomásul kell venni, hogy elképesztően erőssé és szorossá vált az élmezőny, csak a legjobban felkészült csapatok reménykedhetnek jó szereplésben, és nekik is kell a szerencse: akár egy rossz gumiválasztáson vagy megforgáson elmehet a jó eredmény, annyian tülekednek a jobb helyezésekért.
Megérte Asiéknak a rengeteg apró finomítás, melyet menet közben eszközöltek az autón. Ha szerencsével is, de a lehető legjobban kezdték a 2010-es szezont
Az élmezőnyt a szlovák bajnokságban értékelt vendégek színesítették, akik ha nem is mindig tudták tartani a lépést a magyarokkal, de a WRC-kkel feltétlenül kivívták a közönség rokonszenvét. Közülük legjobban ifj. Béres végzett, Turán mögé hozta be az öregecske és több sebből vérző Octaviát.
Folytatás négy hét múlva, Miskolc környékén, újra aszfalton. A salakpályás prológ a szokásos lesz, a verseny felét viszont rendhagyó módon éjjel rendezik, így különleges izgalmakra és élményre van kilátás.
A verseny végeredménye:
1. | Asi/Pikó | Mitsubishi Lancer Evo IX | N4 | 1:16:53,6 |
2. | Turi/Percze | Mitsubishi Lancer Evo IX | N4 | +25,7 |
3. | ifj. Tóth/Tagai | Peugeot 207 S2000 | N4 | +40,0 |
4. | Turán/Zsíros | Mitsubishi Lancer Evo IX | N4 | +50,8 |
5. | Hadik/Juhász | Subaru Impreza N12 | N4 | +1:18,0 |
6. | Osváth/Farnadi | Mitsubishi Lancer Evo IX | N4 | +1:43,5 |
7. | Herczig/Baranyai | Skoda Fabia S2000 | N4 | +2:04,2 |
8. | Pethő/Bacigál | Mitsubishi Lancer Evo IX | N4 | +2:05,8 |
9. | Menya/Fodor | Mitsubishi Lancer Evo IX | N4 | +2:17,0 |
10. | Matics/Viczena | Mitsubishi Lancer Evo VII | S3 | +2:20,2 |
A kategóriák győztesei:
N4 | Asi/Pikó | Mitsubishi Lancer Evo IX |
N3 | Hibján/Szurovcsák | Ford Fiesta ST |
N2 | Demjén/Schweighardt | Suzuki Swift Sport |
A7 | Pálinkás/Bagaméri | Honda Civic R3 |
A6 | Magyar/Budai | Suzuki Swift |
S4 | Szíjj/Nyirfás | Mitsubishi Lancer Evo VI |
S3 | Matics/Viczena | Mitsubishi Lancer Evo VII |
S2 | Dudinszky/Juhász | Opel Kadett GSi |
S1 | Fogasy/Szabó | Lada VFTS |
A bajnokság állása:
1. | Asi/Pikó | Mitsubishi Lancer Evo IX | N4 | 20 |
2. | Turi/Percze | Mitsubishi Lancer Evo IX | N4 | 15 |
3. | ifj. Tóth/Tagai | Peugeot 207 S2000 | N4 | 12 |
4. | Turán/Zsíros | Mitsubishi Lancer Evo IX | N4 | 10 |
5. | Hadik/Juhász | Subaru Impreza N12 | N4 | 8 |
6. | Osváth/Farnadi | Mitsubishi Lancer Evo IX | N4 | 6 |
7. | Herczig/Baranyai | Skoda Fabia S2000 | N4 | 4 |
8. | Pethő/Bacigál | Mitsubishi Lancer Evo IX | N4 | 3 |
9. | Menya/Fodor | Mitsubishi Lancer Evo IX | S3 | 2 |
10. | Elek/Magyar | Mitsubishi Lancer Evo IX | N4 | 1 |