Kicsit csalódást keltő eredmények születettek az Euro NCAP legújabb töréstesztjén, ahol öt modellnek kellett volna bizonyítania. Az ötösből azonban csak egy hozta a manapság már elvárható ötcsillagos eredményt, ez pedig az egyterű Toyota Verso.
A Toyota Verso az egyetlen új ötcsillagos a tesztelt autók közül
A Toyota napjai így is elég nehezen telnek, számukra kulcsfontosságú volt, hogy valami pozitív eredményt is fel tudjanak mutatni. Ez sikerült is, hiszen az új Verso úgy lett ötcsillagos, hogy a frontális, és az oldalsó töréstesztjei egészen jól sikerültek. Ezeken a teszteken 89 százalékos eredményt ért el, ami egészen jónak számít. A gyermekvédelem terén is egészen jó eredményt ért el, itt már a 75 százalékos teljesítmény is annak számít. A gyalogosvédelmi szempontokat figyelembe véve az egyterűek kedvező alakúak, ezért itt sem kellett aggódniuk, végül egy 69 százalékos eredményt hozott össze a Verso. Mostanában már külön díjazzák, hogy egy autóban mennyi biztonságfokozó extra van, ebből a szempontból a Verso szintén jól teljesített.
A Verso minden szempontból jól teljesített
Nem mondható ez el a Citroën Nemóról, amely csak egy szerény háromcsillagos eredményt tud felmutatni, ami manapság már egyet jelent a leégéssel. Persze ebben szerepet játszik a Nemo teherautós rokonsága, ami például abban is megmutatkozott, hogy kevés benne a biztonsági extra, ami lefelé húzta az eredményt. Az utasvédelmi teszteken nem brillírozott, csupán 59 százalékot produkált. Szerencséjére a gyermeküléses teszteknél egy 74 százalékkal felfelé húzta az eredményét, sőt a gyalogosvédelemre kapott 55 százalék sem annyira rossz. Összességében tehát az utastér védelme és a felszereltség kifogásolható.
A Nemo teljesítménye csalódás
Számunkra kicsit negatív meglepetés a Kia Venga négycsillagos eredménye is, bár ez már nem a kellemetlen kategória, azt nem kell annyira magyarázni. Ebben a kategóriában azonban már létezik ötcsillagos eredmény, igaz az a régi metódus szerint. A Venga elsősorban a kicsit gyenge utasvédelmi tesztjeinek (79 %), valamint a gyermekvédelmi 66 százaléknak "köszönheti" az egy csillag elmaradást. A biztonsági felszereltségén is lehetne még javítani (71 %), a gyalogosvédelemre azonban nem rossz a kapott 64 százalék.
A Vengának jól jött volna az öt csillag, de nem sikerült
Szintén csak enyhe csalódás lehet a Nissan Cube négy csillagja, amely mindenben csak egy kicsit teljesített rosszabbul, mint kellene. Az utasvédelem 83 százaléka még elviselhető, de a gyermekvédelemre kapott 64 százalék már nagyon lefelé húzza. A gyalogosvédelem 56 százaléka sem rózsás, így már az extrákra kapott 84 százalék nem tudta eleget felhúzni az eredményét.
A Cube egy kicsit mindenben rosszabb volt, mint ami a kiváló eredményhez kell
Egy modell volt, amitől senki nem várt többet: a Seat Exeo. A spanyolok új csúcsautója egy az egyben a régi A4-es, vagyis töréstesztben is hasonlót kell produkálnia. Érdekes módon azt a modellt csak 2001-ben, még több átváltozással ezelőtt tesztelték, az is négy csillagot kapott. Az Exeo is ennek megfelelően teljesített, az öt csillagra nem sok esélye maradt elsősorban a közepes (57 %) biztonsági felszereltség miatt. Az utasvédelemre kapott 77 százalék sem túl jó, de a gyermekvédelem terén viszont meglepően jó eredmény az elért 81 százalék. A gyalogosokra már nem vigyáz ennyire az Exeo, itt kereken 50 százalékot kapott a német-spanyol limuzin.
Az Exeo azt hozta, amit az előd A4-es tudott