Detroitban a négy- és ötajtós, Genfben a Ford Focus kombi mutatkozott be, ezt a karosszéria-kivitelt ugyanis kifejezetten az európai vásárlóknak szánja a Ford. A kétféle C-Max, valamint a Detroitban látott Focusok mellett a kombi az ötödik modell, amely a Ford új C-padlólemezére épül.
Formailag nem hozott újdonságot a Focus kombi, a már ismert stílusjegyek és hátsó lámpák láthatóak rajta, puttonyosként kicsit emlékeztet a Mondeóra. Részletes műszaki adatokkal nem untatott senkit a Ford, így egyelőre nem tudni, mekkora a csomagtartó, a motorkínálatról viszont minden kiderült.
1,6 literes, 105 és 125 lóerős benzinessel, 150 és 180 lóerős EcoBoost 1,6-os turbóval, valamint 95 és 115, továbbá 115 (piacfüggő), 140 és 163 lóerős kétliteres dízellel lesz kapható a teljes Focus család.
A kiállításon a Ford megerősítette, hogy már fejleszti az új RS-t, amelybe szintén turbós EcoBoost-motor kerül majd. Arról nem szóltak az illetékesek, hogy milyen erős lehet a blokk, a kétliteres mindenesetre 200 lóerő felett tud, így az ST kedvéért készülhet belőle egy körülbelül 250 lóerős kivitel, az RS pedig természetesen még izmosabb lehet.