A gyártó szerint alkalmas lesz terepezésre is, mert hasmagassága nagy (210 mm), terepszögei jók (elöl 30, hátul 36 fok), és az új, hatfokozatú kézi váltóba extrém rövid egyes fokozatot tettek Ezzel kvázi megspórolták a felezőt, amit egyébként a vetélytársak sem kínálnak.
Amin spóroltak, az a belső tér, ugyanaz a puritán műszerfal nézett szembe velem, mint a többi Daciában, és a ragasztók és műanyagok kellemetlen kipárolgása is ismerős volt. Talán az ülések egy fokkal jobbak, mint a többi Daciában, azonban a kormány itt is csak fel-le állítható. Továbbra sem értem, miért vannak az ablakemelők a rádió alatt, biztos megszokható, de inkább szándékos bosszantásnak tűnik. Rejtély, hogyan tudtak egy viszonylag kompakt, 4,31 méter hosszú karosszériába ennyi helyet varázsolni, hátul ugyanis egyes középkategóriás modelleknél is tágasabb a Duster, ráadásul a csomagtartója is 475 literes. További jó pont jár azért, hogy az új váltó összehasonlíthatatlanul pontosabb és élvezetesebben kapcsolható a korábbi Dacia-váltóknál, és azért is, hogy a márka elő olyan modellje, amelyben végre lesz menetstabilizáló rendszer.
Azt még nem is említettem, hogy nem is néz ki rosszul a Dacia SUV, különösen a 16 colos felnikkel. Aki viszont a szegényházi, acélfelnis, fekete lökhárítós alapkivitelt választja (ilyen is volt a standon), az megmagyarázhatja azzal, hogy úgyis terepezésre vette az újkori Arót.
A helyszínről jelentjük - még több genfi újdonságért kattintson ide!