A kínai Geelyé lett a Volvo, a BYD a Maybachra hajt

Vágólapra másolva!
Vasárnap aláírták azt a megállapodást, amelynek értelmében 1,8 milliárd dollárért a kínai Geely autógyártóé lett a Volvo.
Vágólapra másolva!

Régóta szabadulni szeretett volna a Ford a veszteséges Volvótól, hosszú hetek óta szinte biztos vevőnek tűnt a kínai Geely. Vasárnap meg is született a megállapodást a felek között, a kínaiak 1,8 milliárd dollárt fizetnek a svéd márkáért, méghozzá kétszázmillió dollártól eltekintve készpénzben.

Százszázalékos tulajdonrészt szerzett a Geely a Volvóban, a Ford azonban kiemelte, hogy a számos közös komponens és motor miatt beszállítóként meghatározatlan ideig még segíti a Volvót. Érdemes megemlíteni, hogy 1999-ben a Ford még 6,5 milliárd dollárt fizetett a Volvóért, vagyis nagyot bukott az üzleten. Európai prémium márkái közül utolsóként szabadult meg a Volvótól a Ford, az Aston Martin, a Jaguar és a Land Rover már korábban gazdára talált.

Egy másik kínai gyártó is bevásárolna, a BYD a Daimler által parkolópályára tett Maybachra csapna le. A két gyár együttműködik a kínai piacon, egy elektromos modellt gyártanának, a BYD a Maybach megvásárlásával fűzné szorosabbra a szálakat. "Amint a Daimler kész arra, hogy felszámolja a márkát, mi is készen fogunk állni a megvásárlására" - nyilatkozta a BYD egyik illetékese.

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!