Új részletek jelentek meg a McLaren új szupersportkocsijáról, az MP4-12C-ről, a britek azt állítják róla, hogy minden területen veri legfőbb riválisait, a Ferrari 458 Italiát és a Mercedes SLS AMG-t. Piaci megjelenése jövő év elején várható, a fejlesztési munka az utolsó stádiumhoz érkezett, már csak a finomhangolás van hátra.
Körülbelül 175 ezer font, azaz 51 millió forint lehet az új sportkocsi induló ára, motorja 3,8 literes, duplaturbós V8-as egység. 8500-as fordulatszámig pörgethető, a 600 lóerős csúcsteljesítményt azonban már 7000-nél eléri a blokk. Legnagyobb nyomatéka 598 Nm 3000-es fordualtszámnál, nyolcvan százalék 2000 és 6500 között folyamatosan rendelkezésre áll.
Teljesítményben a Ferrarit (570 LE) és a Mercedest (571 LE) is veri a McLaren, nyomatékban azonban csak a 458 Italiánál (539 Nm) jobb, az SLS AMG 649 Nm-ével messze riválisai előtt jár. Kilométerenként 300 gramm alatti szén-dioxid-kibocsátást ígér a McLaren, miközben a Ferrari adatlapján 307, a Mercedesén 314 gramm szerepel.
Hétfokozatú duplakuplungos váltó küldi az erőt a hátsó kerekekre, a fokozatokat F1-es jellegű kapcsolóval lehet váltogatni. Normál, sport és pályamód közül választható ki a megfelelő, vezetési programból kettő (Handling és Powertrain) áll rendelkezésre, ezekben a kormányrásegítés, a gázreakció és a menetstabilizáló beállításai is változnak.
Hála a szénszálas kompozit anyagból készült váznak, az új McLaren üresen 1300 kilogrammos, ahol lehetett, könnyűsúlyú anyagokat használtak. Ügyeltek erre a fékeknél, a kábelezésnél és a karosszériánál is, az autó üzemanyaggal feltöltve is könnyebb a 458 Italiánál és az SLS AMG-nél. 4507 milliméter hosszú, 1908 milliméter széles és 1199 milliméter magas az MP4-12C, tengelytávja 2670 milliméter, vagyis riválisainál hajszálnyival kisebb, bár a McLaren szerint ennek ellenére kategóriaelső a belső helykínálata. 7 colos érintőképernyő és vezeték nélküli internet-hozzáférés is kényezteti az utasokat.
43:57 arányú a McLaren súlyeloszlása, a gyár szerint a hagyományos 50:50-nel szemben így kevésbé alulkormányozott a sportkocsi, mely általában jellemző a középmotoros modellekre. A fejlesztési munkából a McLaren F1-es alkalmazottai is kivették a részüket, különösen aerodinamikai területen értek el nagy eredményeket. Az elektronikai rendszerek egy része is a Forma-1-es istállótól érkezett, az MP4-12C órákat töltött a csapat szélcsatornájában.