2002-ben vezették be a Maybach kínálatának alappilléreként szolgáló 57-es és 62-es modellt. A limuzinok az előző S-osztályos Mercedesre épülnek és bár a legnagyobb csillagos autókat is lekőrözik luxus és komfort területén, az egyetlen konkurensük, a Rolls-Royce presztízsét nem érik el. Emiatt eddig alig több mint kétezer autót adtak el a patinás márka feltámasztása óta.
A kínai BYD autógyár az ország egyik legdinamikusabban fejlődő vállalata, többek között mögötte áll tíz százalékos részesedésével az amerikai üzletember, Warren Buffett is. A kínaiak hazai piacra szánt elektromos autók fejlesztésében működnek együtt a Daimlerrel.
Dieter Zetsche a Daimler AG vezérigazgatója még tavaly azt mondta, hogy nem dolgoznak a luxus limuzin közvetlen utódján. Ez adta a spekuláció alapját, miszerint eladósorba kerül a Maybach és a BYD lenne a vevő.
Kínai forrás szerint a BYD nem kereste meg ez ügyben a Daimlert és a németek legújabb közleménye értelmében a portfoliójuk fontos része a Maybach, ezért nem adják el.
Dieter Zetsche korábbi nyilatkozata szerint mivel egyetlen versenytársuk van, így nem számít, hogy hány autót adnak el - tavaly körülbelül kétszáz megrendelésük volt. Ezek alapján érthető, hogy bár nem terveznek hosszabb távra, de gyártásban tartják a Maybachokat.