Herczigék WRC-ről S2000-es Skodára váltottak, komoly teszttel készültek a nyitányra. Számos kihívójuk lesz 2010-ben
A tavalyi szezonzáró óta komoly változások zajlottak a rali körül, többek között pont került a "WRC vagy nem WRC?" című, több esztendőn át tartó vita végére. 2010-ben a csúcskategóriát jelentő WRC-ket illetve az A8-as autókat nem értékelik abszolútban (sőt, csak a mezőny végén rajtolhatnak), így immár a S2000-es, illetve az N4-és gépek a leggyorsabbak. Mivel ezek megfizethetőbbek - legalábbis az N-es autók -, ezért minden eddiginél többen jelentkeztek be az abszolút elsőségért.
Ahogy az utóbbi években, idén is Egerben kezdődik a bajnokság, a mezőny által jól ismert pályákon. Szombaton nyolc, vasárnap hat gyorsasági szerepel a programban, melyek igen tempósak. A kérdés tehát: S2000 vagy N4? Papíron az előbbi a gyorsabb, jól láható ez a nemzetközi futamokon, azonban a magyar rali más világ: a pályák jellegéből adódóan a jóval magasabb végsebességű N-es autók nem esélytelenek. (A hírek szerint a korábbinál több mesterséges lassítóval próbálják a sebességet csökkenteni, ez azonban nem mindenkinek a tetszését nyerte el, hiszen ez az S2000-es gépek pilótáinak a malmára hajtja a vizet az N4-esekkel szemben.) A kártyákat tovább keverheti az időjárás, mivel az előrejelzések szerint eső várható.
Mivel 2009-ben két bajnokság zajlott párhuzamosan, két bajnok páros is van: a Herczig/Baranyai duó a nyílt, a Hadik/Juhász egység pedig az országos értékelés legjobbja volt. Előbbiek idén egy Skoda Fabia S2000-es autóval próbálják megvédeni címüket, utóbbiak maradtak a jól bevált Imprezánál. Az 1-es rajtszám Aschenbrenner Györgyéket illeti, remek tavalyi világbajnoki szereplésük okán, mellyel kiérdemelték az FIA "B" prioritást. Hármukon kívül még tucatnyian készülnek a dobogóra. Ifj. Tóth János ismét teljes szezont megy itthon, Tagai Róberttel és a Peugeot 207 S2000-rel, Turán Frigyes, Turi Tamás (Asi ex-navigátorával, Percze Nándorral az oldalán), Hideg Krisztián, és Botka Dávid is egy-egy Mitsubishi Lancer Evo IX-essel törnek a győzelemre. Rajtuk kívül is sokan indulnak a legnagyobb kategóriában, közöttük a korábbi N-es bajnok Elek István, illetve dr. Kiss Elemér, aki egy 2010-es Subaru Imprezával áll rajthoz, Csökő Zoltán navigálása mellett.
Nyolcadik abszolút bajnoki címéért küzd idén Janika. A Peugeot-val már összebarátkozott az utóbbi esztendőkben, bár elég keveset mehetett vele
Válság ide vagy oda, a kisebb kategóriák sem néptelenedtek el, legalábbis az első verseny nevezési listája alapján. Visszatér Bútor Róbert is, ő egy S1600-as C2 volánja mögött próbálja megelőzni a nagyobb autókat. És hogy teljes legyen a várhatóan szép számú nézősereg öröme, lesznek mégis WRC-k: a magyar mezőnyből a Bujdos/Duen csapat egy Impreza WRC-vel indul, és köszönhetően a szlovák vendégeknek - az Eger-rali mindkét ország bajnokságába beszámít, és északi szomszédunknál mehetnek a csúcsgépek - további öt WRC is a listán szerepel. Nem volt egyszerű a szervezők dolga, hogy hogyan állítsák össze a rajtlistát, hiszen a magyarok méltányos összegért nevezhettek a szlovák értékelésbe is, emiatt nem lehetett hátrasorolni őket, de megoldódott a probléma: minden autó az őt megillető helyen mehet.
A futam előtti napokban-hetekben még egy ügy borzolta a kedélyeket, mégpedig az üzemanyag körüli vita. Végül a szövetség engedélyezte az E85 használatát, így azok is élvezhetik a plusz lóerőket, akiknek egyébként nem futná a méregdrága versenybenzinre. Nem mellesleg a bioetanol sokkal környezetkímélőbb is.
A verseny ünnepélyes rajtja az egri Dobó téren lesz péntek este, míg maga a futam szombat délelőtt indul, és vasárnap késő délután ér véget.
A legtöbben Asi győzelmére fogadnak, de 2010-ben nagyobb jelentősége lesz a kiegyensúlyozott szereplésnek, mint egy-egy kiugró eredménynek
Az Eger-rali nevezési listájának élmezőnye (magyar ob):
1. | Aschenbrenner/Pikó | Mitsubishi Lancer Evo IX |
2. | Herczig/Baranyai | Skoda Fabia S2000 |
3. | Hadik/Juhász | Subaru Impreza N12 |
4. | ifj. Tóth/Tagai | Peugeot 207 S2000 |
5. | Turán/Zsíros | Mitsubishi Lancer Evo IX |
6. | Turi/Nándi | Mitsubishi Lancer Evo IX |
7. | Hideg/Kismődi | Mitsubishi Lancer Evo IX |
8. | Osváth/Farnadi | Mitsubishi Lancer Evo IX |
9. | Trencsényi/Trencsényi | Mitsubishi Lancer Evo IX |
10. | Pethő/Bacigál | Mitsubishi Lancer Evo IX |