Újabb mestermunka Loebtől: szombati hibátlan teljesítményével nagy fölénnyel nyerte a futamot. Hat ponttal vezet Hirvonen előtt
A tervezett négy gyorsasági helyett mindössze három maradt vasárnapra, mivel az egyiket a szervezők már a verseny előtt kivették a programból. Biztonsági okokra hivatkoztak - az ominózus pályát várhatóan olyan embertömeg lepte volna el, amely kezelhetetlen lett volna. A szombaton majdnem egypercnyi előnyt felhalmozó Loeb így még könnyebb helyzetbe került, hiszen csak 51 versenykilométer állt vetélytársai rendelkezésére arra, hogy behozzák. Neki így nem nagyon kellett félnie, elég volt egy viszonylag biztonságos tempóval teljesíteni a távot, a mögötte álló márkatársai viszont igencsak közel álltak egymáshoz.
Petter Solberg és Ogier között 2,7 másodperc volt két nap után, és mivel a francia nyerte az első, majdnem 30 kilométer hosszú szakaszt, máris visszaelőzte a riválisát. Latvala és Hirvonen tettek egy kósza kísérletet arra, hogy megfogják a Citroëneket, de mivel még tovább nőtt a hátrányuk, fel is adták az üldözést, pláne, hogy Hirvonen majdnem összetörte az autóját a nagy sietségben. A Ford egyértelműen pénteken rontotta el az egész versenyt, túl puha futóművel rajtoltak a Focusok, és akkora hátrányt szedtek össze akkor, hogy már nem volt visszaút. Mindhárom szombati WRC-s kieső (Sordo, Wilson és Block) visszaállt a záró napra - egyedül Räikkönen C4-ese sérült meg annyira még pénteken, hogy végképp alkalmatlanná vált a folytatásra -, közülük a spanyol volt a leggyorsabb, de pontszerzésre már csak a gyártók között volt esélye.
Fanyar mosollyal vette tudomásul Latvala, hogy előre kell engednie csapattársát. Tavalyi bakijai után ennyi a minimum, amit Hirvonenért tehet
A második szakaszon Petter Solberg mindent kipréselt autójából, és Ogier idejére várva azt nyilatkozta, hogy ha itt elveri a francia, akkor megérdemli a második helyet. Nos nem verte el, de alig volt lassabb nála, így futamot záró szuperspeciál előtt mindössze 0,6 másodperc volt kettejük között. Loeb ismét csak "átgurult" a gyorsaságin, és már a díjkiosztón jártak a gondolatai. A Fordnál megtörtént a helycsere, Latvala lassított a cél előtt, hogy Hirvonen megelőzhesse. Főnökük, Malcolm Wilson már a szezon előtt megmondta, hogy ilyen eset előfordulhat, mivel Hirvonennek minden pontra szüksége van Loeb ellen, 2009-ben ezt igazán megtapasztalhatták. Már csak a szuperspeciál volt hátra, melyet duplán kellett teljesíteni, így 4,4 km döntött a második hely sorsáról. Ogier az ilyen pályák specialistájává vált az utóbbi esztendőben, ám ezúttal Petter Solberg gyorsabb volt nála, és végül csak megszerezte a norvég a 18 pontot.
Az SWRC értékelésében Pons visszaelőzte Prokopot, Al-Attiyah pedig kiesett (műszaki hiba miatt), így a harmadik helyre Llovera futott be egy Puntóval. PWRC-ben maradt a szombati állás, Araújo okosan beosztotta előnyét és nyert, Arai a második, Baldoni a harmadik.
Sébastien Loeb győzelmével átvette a vezetést a tabellán, Petter Solberg pedig helyrehozta a Svédország után alaposan megcsappant önbizalmát. Ogier bizonyította, hogy egyre inkább számolni kell vele, és hogy nem volt véletlen a tavalyi, görögországi murvás második helye. Hirvonen a jobb folytatásban bízik, mert ha így szerepel továbbra is, gyorsan lemondhat a vb-címről. Murván van a leginkább esélye elverni Loeböt, ezért a következő futamokon kellene némi előnyt összehoznia. Remekül játszotta a másodhegedűs szerepét Latvala, Henning Solberg pedig nem tehetett többet annál, hogy bejött hatodiknak. Villagra nem hibázott sokat, jutalma a hetedik pozíció, mögötte pedig már a kisebb kategóriák szereplői következnek: Pons, Prokop és Araújo is ponthoz jutottak.
Petter visszatért! A norvég két hete még teljesen maga alatt volt, nem értette, miért nem ment neki a hóban, mexikói második helye viszont nagy lökést jelenthet a szezon további részére
A fordosok egy árva gyorsaságit sem nyertek, de nem sokáig törhetik a fejüket: folytatás négy hét múlva, Jordániában, szintén murván.
A verseny végeredménye:
1. | Loeb/Elena | Citroën C4 WRC | 3:42:41,7 |
2. | P. Solberg/Mills | Citroën C4 WRC | +24,2 |
3. | Ogier/Ingrassia | Citroën C4 WRC | +25,3 |
4. | Hirvonen/Lehtinen | Ford Focus RS WRC | +1:47,5 |
5. | Latvala/Anttila | Ford Focus RS WRC | +2:15,1 |
6. | H. Solberg/Minor | Ford Focus RS WRC | +2:48,0 |
7. | Villagra/Perez-Companc | Ford Focus RS WRC | +10:13,4 |
8. | Pons/Haro | Ford Fiesta S2000 | +18:44,4 |
9. | Prokop/Tomanek | Ford Fiesta S2000 | +19:02,1 |
10. | Araújo/Miguel | Mitsubishi Lancer Evo IX | +21:32,5 |
Gyorsasági szakaszgyőztesek:
1. | Loeb/Elena | Citroën C4 WRC | 8 |
2. | P. Solberg/Mills | Citroën C4 WRC | 7 |
3. | Ogier/Ingrassia | Citroën C4 WRC | 6 |
SWRC:
1. | Prokop/Tomanek | Ford Fiesta S2000 | 4:01:26,1 |
2. | Pons/Haro | Ford Fiesta S2000 | +17,6 |
3. | Llovera/Rozada | Fiat Grande Punto S2000 | +33:29,1 |
PWRC:
1. | Araújo/Miguel | Mitsubishi Lancer Evo IX | 4:04:14,2 |
2. | Arai/Barrit | Subaru Impreza STi | +3:16,7 |
3. | Baldoni/Diaz | Mitsubishi Lancer Evo IX | +9:13,0 |
A világbajnokság állása egyéniben:
1. | Loeb/Elena | Citroën C4 WRC | 43 |
2. | Hirvonen/Lehtinen | Ford Focus RS WRC | 37 |
3. | Latvala/Anttila | Ford Focus RS WRC | 25 |
4. | Ogier/Ingrassia | Citroën C4 WRC | 25 |
5. | P. Solberg/Mills | Citroën C4 WRC | 20 |
6. | H. Solberg/Minor | Ford Focus RS WRC | 16 |
7. | Sordo/Marti | Citroën C4 WRC | 12 |
8. | Wilson/Scott | Subaru Impreza WRC | 6 |
9. | Villagra/Perez-Companc | Ford Focus RS WRC | 6 |
10. | Östberg/Andersson | Subaru Impreza WRC | 4 |
A világbajnokság állása, gyártók:
1. | BP Ford Abu Dhabi World Rally Team | 67 | |
2. | Citroën Total World Rally Team | 61 | |
3. | Citroën Junior Rally Team | 32 | |
4 | Stobart M-Sport Ford Rally Team | 28 | |
5. | Munchi's Ford Rally Team | 8 |
A világbajnokság állása, SWRC:
1. | Prokop/Tomanek | Ford Fiesta S2000 | 33 |
2. | Pons/Haro | Ford Fiesta S2000 | 25 |
3. | Andersson/Fredriksson | Skoda Fabia S2000 | 25 |
A világbajnokság állása, PWRC:
1. | Araújo/Miguel | Mitsubishi Lancer Evo | 40 |
2. | Flodin/Bergsten | Subaru Impreza STi | 25 |
3. | Gröndal/Engan | Subaru Impreza STi | 18 |