Csaknem tíz évig volt piacon a Volkswagen Sharan második generációja, az új a Genfi Autószalonon debütál a nagyközönség előtt. Az egyterű már Walter de'Silva felügyeletével készült, ennek megfelelően lényegesen sportosabb a kifutó generációnál, az autó eleje az egységes márkaarculat szellemében készült.
Korábbi hírek és kémfotók alapján már tudni lehetett, hogy az új Sharan tolóajtókkal érkezik, így hátulra ezentúl könnyebb lesz a beszállás. Elődjénél 22 centivel hosszabb az új generáció, 4,85 méter a teljes hossz, a szélesség 9,2 centiméterrel nőtt. Megnyújtották a tengelytávot is hét és fél centivel, immár 2,92 méteres, a sportosabb megjelenés érdekében a magasság 12 milliméterrel csökkent.
Easyfold néven új rendszer jelent meg, amelynek segítségével pofonegyszerű az egyterű hétülésessé alakítása, a csomagtartó minimum 711 literes. A két hátsó sor lehajtásával 2,1 méter hosszú rakfelület alakítható ki, a teljes kapacitás pedig 2,3 köbméterre nő. Teljesen új a műszerfal, a műszerek nagy részét azonban ugyanott kell keresni, mint eddig.
A Volkswagen szerint a 140 lóerős, kétliteres dízellel szerelt kivitel kategóriája legtakarékosabbja, átlagfogyasztása 5,4 liter. Szerepel a palettán a kétliteres dízel 170 lóerős verziója, illetve a 150 lóerős 1,4-es és 200 lóerős kétliteres TSI benzines blokk. Utóbbi hétfokozatú DSG-vel kapható, a többi verzió hatfokozatú kézi váltóval. Hét légzsákkal érkezik az új modell, forgalmazása nyáron kezdődik.