A svédek által sok tekintetben a valaha gyártott legjobb autójuknak tartott S60 sofőrülésébe ülve kifogástalannak hat a kategóriában megszokott minőség. Puha a műszerfal borítása, szépek a húzott fém hatását keltő műanyag burkolatok, a márkánál védjeggyé váló lebegő középkonzol ezúttal olyan három centi vastag.
Kifogás igazából két dolgot érhet. Oldalról nézve a kocsit a tetőíven jól látható, hogy a B-oszlopnál éri el a csúcsát, nem pedig előbb, ami jól néz ki, csak hát a kocsiban ülve egy 180 centis ember úgy hozzá tudja érinteni a fejét az ívhez, hogy a háta nekifeszül az ülés háttámlájának. Magyarán a megtermettebb embereknek picit be kell húzniuk a nyakukat be- és kiszálláskor.
Szintén szűkös az egyébként sem óriási csomagtér nyílása. Éppen nem volt mérőszalag kéznél, de olyan ötven centi lehet az alsó és a felső perem közötti távolság. Egy nagyobb mikrohullámú sütő hungarocelles-kartondobozos gyári csomagolásban már lehet, hogy be sem férne. Remélhetőleg néhány hét múlva megkapjuk az első tesztautót az S60-asból, amikor menet közben kompenzálhatja e gyengeségeket az autó, amely világviszonylatban is ígéretes biztonsági megoldásokat kínál. Ezek közül érdemes megemlíteni, hogy 35 km/órás sebességig a sofőr beavatkozása nélkül képes megállítani magát a kocsi, ha váratlanul lelép elé egy figyelmetlen gyalogos.
Ennél gyorsabb tempóban is beavatkozik a rendszer hasonló szituációban, de akkor mindössze csak mérsékelni tudja a haladási sebességet 35 km/órával. Vagyis az 50-nel városban haladó kocsi elé lelépő gyalogost 15 km/órás sebességgel gázolja el az az S60-as, amelynek vezetője egyáltalán nem lép a fékre. Ez akár meg is mentheti a gyalogos életét.
Kíváncsivá tesz Stefan Sällqvist, az S60 futóművének fejlesztéséért felelős mérnök azon állítása is, hogy "megalkották a Volvo eddigi legjobb futóművét", amely a gyártó állítása szerint az eddigi legdinamikusabb autójukat eredményezte. A forgalmazás két benzines és két dízelmotorral indul, az alap benzines a 203 lóerős kétliteres turbó lesz, felette egy 304 lóerős, háromliteres turbós sorhatos kap helyet, az öthengeres dízelek teljesítménye 163, illetve 205 lóerő. A gyár szeretné, ha kategóriája legnagyobb példányszámban eladott modellje lenne majd az új S60, az első évben 90 ezer, utána évente 110 ezret szeretnének értékesíteni belőle.
A helyszínről jelentjük - még több genfi újdonságért kattintson ide!