Nemrég Brazília lett a Fiat legnagyobb piaca, a dél-amerikai ország természetesen Olaszországot előzi meg az eladási listán. Brazíliában a közel a negyedét uralja a teljes újautó piacnak a Fiat, részben az olyan olcsó és elavult modelleknek köszönhetően, mint a Mille néven forgalmazott régi kocka Uno, amelyet a mai napig gyártanak, terepjárós jegyekkel felruházva.
Tegnap tartotta hivatalos sajtótájékoztatóját a Fiat brazíliai részlege a jövőbeni tervekről, és a prezentációban fontos szerep jutott az Uno új nemzedékének is. Túl sok minden nem derült ki róla, csak annyi, hogy hossza 3,8 méter, így tökéletesen illeszkedik majd a Panda és a Punto Evo közötti résbe. Ahogy az 500-as, az új Uno is a Panda padlólemezére épül, ezzel jelentős költségeket takarítottak meg a fejlesztés során.
Külseje egyértelműen fiatos jegyeket hordoz, jellegzetes részlet az ős-Panda stílusában készített, aszimmetrikus hűtőrács, és a magasra tett hátsó lámpa is. Mutattak képeket a Way nevű szabadidő-autó verzióról is, amely nagyobb hasmagasságával, műanyag védőelemeivel, és alsó alumínium védőlemezével terepjárásra alkalmasabb az alapváltozatnál. Motorjairól még nincs hír, de valószínűleg a bevált egyliteres és 1,4-es erőforrásokat kapja meg, amelyek etanollal is működnek.
A gyártó tervei szerint a Dél-Amerikában jövőre piacra kerülő kisautó rövidesen a legnépszerűbb modell lesz kategóriájában. 2012-ben állítólag már Európában is megkezdődik az árusítása.