Egy rendhagyó verseny keretei között tartották a DS3 hazai menetpróbáját
(Még több fotó a galériában, kattintson a képre!)
A Citroën mesterien hergelte a szaksajtót a DS3 bemutatása kapcsán. Tavaly év elején csak azért hívtak minket is Párizsba, hogy egy színpadon időnként megvillantsanak egy tanulmányt, amolyan autóbolondoknak szervezett peep-show jelleggel. Nem volt kimondottan élvezetes, de azért több a semminél, így legalább már tudtuk, mire számíthatunk a francia márkától az év során. Hivatalosan tavaly ősszel, a Frankfurti Autószalonon rántották le a leplet a DS3-ról, ami után fél évnek kellett eltelnie, hogy hozzánk is megérkezzen. Sajnos a februári magyarországi bemutató csak tovább fokozta a frusztrációnkat, mert akkor sem lehetett kipróbálni, csupán megtapogatni és ülőpróbát venni.
Még több gyári fotó a galériában. Kattintson a képre!
Ezek után megváltásnak tűnt a Citroën meghívója a DS3 hazai menetpróbájára, amelyben az állt, hogy egy rendhagyó verseny keretei között lehet kipróbálni, ráadásul a feladatok egy része a Kakucsringen lesz. Sajnos nem minden alakult úgy, ahogy álmainkban elképzeltük, mivel a menetpróbán nem a sebesség hajkurászása volt a cél, hanem különböző feladatokat kellett végrehajtani előre megadott idők szerint. Aki járt már veterános autóversenyeken, sejtheti, hogy miről is volt szó: a Kakucsringen konkrétan az volt a feladat, hogy pontosan 1 perc 30 másodperc alatt érjünk körbe - ami nagyjából 40 km/órás átlagtempót jelentett -, e fölött és alatt büntetés járt. Mindezt egy remek vonalvezetésű, technikás pályán, egy közel 160 lóerős, régóta várt autóval.
Bútor Róbert a tőle megszokott stílusában közlekedik
Emberkínzás volt a javából, amin csak némileg tudott valamit enyhíteni, hogy a DS3 bemutatójának két sztárvendége, Talmácsi Gábor motorversenyző és Bútor Róbert ralipilóta megautóztatott négy kisorsolt újságírót. A vakszerencse folytán két kör erejéig beülhettem Talmácsi Gábor mellé, aki tekintettel arra, hogy vizes volt a pálya, nem a sebességre, hanem látványra autózott - konkrétan az összes kanyarban keresztbe állította a DS3-at. Öröm volt nézni citroënes kollégák felszabadultnak nem mondható arckifejezését a produkció láttán. Ha nem is ilyen stílusban, de azért kellő lendülettel mi is kipróbálhattuk a DS3 tudását, igaz közúton, de ez már csak a következő oldalon derül ki.