A belgiumi versenyszabályzat szerint, rekordidő alatt elkészített Volvo S60 a bajnokság mind a hat futamán rajhoz fog állni idén, köztük a 12 órás Spa-Francorchampsi viadalon is. Sok köze nincs a csővázas versenygépnek az egyébként szintén Belgiumban gyártott utcai verzióhoz, csak az alaposan kiszélesített, műanyag karosszériája hasonlít rá.
Még a motor sem Volvo, a 3,5 literes, 410 lóerős V6-os a hátsó ülések helyét foglalja el, és a hátsó kerekeket hajtja egy szekvenciális sebességváltón keresztül. Jövőre azért már saját motort szeretne tenni a Volvo S60 Racing Team az autóba, amelyhez a Volvo Motorsport segítségét is igénybe vehetik.
Elöl hátul egyforma, állítható, kettős keresztlengőkaros felfüggesztések dolgoznak, a lassulásról elöl 380, hátul 355 mm átmérőjű hatdugattyús versenyfékek gondoskodnak.
Korábban jelentős sikereket ért el a Volvo a túraautózásban, a kilencvenes évek végén Rickard Rydell megnyerte az akkoriban legrangosabbnak tartott angol Túraautó Bajnokságot (BTCC) egy S40-essel.