Noha a Mazda nemrég úgy döntött, hogy leállítja az RX-8 gyártását, ez nem jelenti azt, hogy a Wankel-technológiától is búcsúzik a gyár. Éppen ellenkezőleg, az RX-7 új generációját is ilyen benzines és dízelmotorral képzeli el, az RX-8-énál jóval alacsonyabb fogyasztással és szén-dioxid-kibocsátással.
16X kódnéven fejlesztik az új motorgenerációt, amely még nem kapta meg a végső jóváhagyást a vezetőségtől. Még tanakodik azon a Mazda, milyen kombinációban tudná elérni a lehető legnagyobb teljesítményt és legalacsonyabb fogyasztást, megoldást találva arra is, hogy közepes fordulatszám-tartományban is nyomatékos legyen a motor.
Jelenleg úgy tűnik, hogy 300 lóerős lesz az új RX-7, százas tempóra körülbelül öt másodperc alatt gyorsulhat. Számos külső tesztpilótát és versenyzőt kért fel a Mazda fejlesztési részlege, hogy teszteljék az RX-7 prototípusokat és mondják el véleményüket róla, a tapasztalatokat egytől egyig hasznosítják a fejlesztés során.