Eddig a Dacia a Renault-csoport abszolút fapados márkája volt, az olcsó autókba korábbi fejlesztésű, francia motorok kerültek. Most változik a helyzet, a román márka hamarosan fejlett, Euro 5-ös motorok gyártását kezdi el, a Romániában gyártott egységek nem csak saját, hanem a Renault-csoport egyéb modelljeibe is bekerülnek.
Természetesen most sem saját fejlesztésű motorokról van szó, a H4 és H5 jelű blokkokat a Nissan és a Renault közösen fejlesztette, többek között a Samsung SM3-ban és a Renault Mégane-ban dolgoznak. A mioveni üzemet bővítik új gyártósorral a motorok összeszerelésére, emellett az egyik meglévő, K7 jelű blokkot is átdolgozzák, hogy a jelenlegi Euro 4-es emissziós szintről eggyel feljebb léphessen.
Nem önszántából teszi mindezt a Dacia, szigorú uniós normák írják elő, hogy 2011. január 1-jétől csak Euro 5-ös motorral lehet új autót értékesíteni. A 2009. szeptember 1 után bemutatott új modelleket már eleve csak Euro 5-ös motorral lehetett forgalomba hozni, így a Duster szabadidő-autó révén már van Euro 5-ös modellje a Daciának is.