Már év elején megírták a brit lapok, hogy hibrid hajtáslánc kerülhet az új Ford Focus RS-be, továbbra is tartják magukat ezek a hírek. Turbómotor hajtaná az első, nyomatékos villanymotor a hátsó tengelyt, a koncepcióra azonban még nem bólintott rá a vezetőség. A megoldással elérnék, hogy a jelenlegi, kétliteres Ecoboost turbómotorral se legyen lassabb az autó, mint a korábbi, Volvo-féle 2,5-ös öthengeressel, fogyasztása és szén-dioxid kibocsátása azonban jóval kedvezőbb lenne.
Ennek nyomán egyelőre csak előfejlesztési munkák folynak az autón, amellyel kapcsolatban kiemelt cél, hogy teljesítményben jócskán felülmúlja az aktuális generációt.
345-350 lóerőről szólnak a hírek, a cél, hogy a jelenlegi széria csúcsváltozatának, a 350 lóerős RS500-nak a teljesítményét elérjék. Úgy hangolnák a hajtásláncot, hogy rövid távokon kizárólag elektromos hajtással is képes legyen haladni az RS. Az összkerék-meghajtás révén a tapadás és a trakció is megnőne, így még gyorsabb lehet a kanyarokban a legvadabb hot hatch.