Tökéletes hétvégét zárt ifj. Tóth, ezzel megőrizte esélyét a bajnoki címre
A futam már szombat délután megkezdődött két gyorsaságival, melyek után Aschenbrenner térhetett nyugovóra elsőként, minimális előnnyel. Tudni lehetett, hogy Turi úgy maradt le csak kicsivel, hogy hibázott, és hogy az S2000-es autók várhatóan előnyben lesznek a vasárnapi pályákon, így fordulatosnak ígérkezett a vasárnap.
Vérbeli ralipályával kezdődött a második napi program a sólyi erdőben. Ifj. Tóth megmutatta, itt ő az úr, korábban is nagyon szerette ezt a pályát - amely a Peugeot-nak is feküdt -, ennek megfelelően alaposan el is verte rajta a mezőnyt. A második Turi 7,4, a harmadik Herczig pedig 8,4 másodpercet kapott Janikától, míg Asi lefulladt egy kanyarban, így csak a hatodik időt érte el, s ezzel a negyedik helyre esett vissza.
A második pályán is hasonló volt a felállás, ifj. Tóth nyerte a gyorsaságit, s ezzel összetettben is az élre állt. Turi és Herczig következtek mögötte, Aschenbrenner továbbra is negyedik volt, nem nagyon találta a ritmust, és a szokásosnál jóval óvatosabban vezetett, mivel az utóbbi években rendre kiesett a Veszprém-ralin. Ekkor Hideg, Matics, Elek, Kazár volt a további sorrend.
Rövid szerviz után visszatért a mezőny Sólyra, ahol ezúttal Herczig egy másodperccel gyorsabb volt Janikánál, s ezzel feljött a második helyre. A másik, gyártelepi pályán Turi defektet kapott, közel 20 szekundumot vesztegetett el, de megőrizte harmadik helyét. A szakaszt ifj. Tóth nyerte, míg Elek egy harmadik idővel tette le névjegyét. Az újbóli szervizelési lehetőség előtt volt még egy gyorsasági, Szentkirályszabadján. Ismét Janika neve mellé került a legjobb idő, a sorrend nem változott. A korábbi hétszeres bajnok mögött Herczig állt, majd Turi, Asi, Hideg, Elek, Kazár következtek, mindannyian Evo IX-es Lancerrel.
Két gyorsaságival a vége előtt az volt a kérdés, elég lesz-e ifj. Tóth 7,5 másodperces előnye Herczig előtt, illetve feltámad-e Asi, aki alig néhány szekundummal állt Turi mögött. A második kérdésre egyértelműen igen volt a válasz: a tabella éllovasa futotta a legjobb időt az utolsó előtti pályán, Turival a nyomában. Janika érkezett mögöttük, Herczig pedig egy törött kormányösszekötő miatt kiesett, s ezzel búcsút mondhatott a már eddig is elég sovány bajnoki esélyeinek. Az utolsó szakasz előtt a Peugeot 207 legénységének több mint félperces előnye volt, a második helyért viszont annál keményebb csata ígérkezett, mivel Turi mindössze 0,5 másodperccel volt Asi előtt. Utóbbi nyerte a szakaszt, míg Turi a nagy igyekezetben az oldalára borította a Mitsubishit, így végül annak is örülhet, hogy a harmadik helyen célba ért.
Aschenbrenner szeme előtt már a bajnoki cím lebeg, amely immár csak karnyújtásnyira van tőle
A versenyt ifj. Tóth nyerte, négy esztendő után ez volt az első abszolút futamgyőzelme. Igaz, tavaly beugróként is ő volt a leggyorsabb a 2009-es Veszprém-rali országos értékelésében, csakhogy akkor még létezett a nyílt kategória, benne a WRC-kkel. A kitartó és szerencsés Aschenbrennernél ezúttal többen is gyorsabbak voltak, mégis övé lett a második hely. Turi állhatott még a dobogóra, akivel a továbbiakban mindenképpen számolni kell, hiszen úgy néz ki, összeállt végre az autója.
Nagyon küzdött a technikával Hideg Krisztián, végül ő kerekedett felül, jutalma a negyedik hely. Elek az ötödik, aki eddig is mutatott remek részeredményeket, ám most végig kitartott a lendület. Nem sokkal mögötte ért a célba Kazár, majd ifj. Ranga, akinek autóját a kétszeres bajnok Kiss Ferenc állította be erre a futamra - úgy tűnik, kiválóan. Az S csoport győztese, Matics lett a nyolcadik, őt Botka és Balogh követték. Kakusziék ismerkedése az S2000-es Fiestával a 15. pozícióban végződött, és talán mondani sem kell, hogy a kétkerék-hajtásúak különversenyét Bútor nyerte, aki összetettben a 17. helyre volt jó.
A másodosztályban a Medvecz/Medvecz páros győzött Mitsubishi Evo VI-tal, az AN csoportban a Bereczki/Kozma duó volt a legjobb Honda Civickel.
A tabellán jelentősen tisztult a kép: az már biztos, hogy Aschenbrenner és ifj. Tóth között dől majd el a cím sorsa, a többiek kiestek a versenyből. Asi 27,4 ponttal vezet Janika előtt, s ez azt jelenti, hogy a zirci pilótának egy második hely is elég az ünnepléshez a továbbiakban. A harmadik helyért Turi és Herczig csatáznak majd várhatóan, a többiek eléggé lemaradtak már. A hétfordulós bajnokság ötödik állomása volt a Veszprém-rali, s néhány helyen már el is kelt az évvégi trófea: az A csoportban Bútor, az S csoportban Matics (mindketten 100%-osak idén), A7-ben Pálinkás, A6-ban Magyar, S1-ben pedig Fogasy már hátradőlhet.
Ezúttal tökéletes volt Turiék autója. Egy defekt és egy vezetési hiba szorította őket a harmadik helyre
Remélhetőleg ez nem csökkenti a következő, borsodi futamon az indulók számát, mivel ezzel itt Veszprémben is gond volt, mindössze 40 autó ért célba az első osztályban. A Borsod-ralit augusztus közepén rendezik majd, a korábbi tervekkel ellentétben aszfalton.
A verseny végeredménye:
1. | ifj. Tóth/Tagai | Peugeot 207 S2000 | N4 | 1:01:11,5 |
2. | Aschenbrenner/Pikó | Mitsubishi Lancer Evo IX | N4 | +32,3 |
3. | Turi/Percze | Mitsubishi Lancer Evo IX | N4 | +1:01,4 |
4. | Hideg/Kismődi | Mitsubishi Lancer Evo IX | N4 | +1:17,9 |
5. | Elek/Ferencz | Mitsubishi Lancer Evo IX | N4 | +1:22,9 |
6. | Kazár/Szőke | Mitsubishi Lancer Evo IX | N4 | +1:27,1 |
7. | ifj. Ranga/Czakó | Mitsubishi Lancer Evo IX | N4 | +1:33,8 |
8. | Matics/Viczena | Mitsubishi Lancer Evo VII | S3 | +1:37,5 |
9. | Botka/Szenner | Mitsubishi Lancer Evo IX | N4 | +1:41,6 |
10. | Balogh/Németh | Mitsubishi Lancer Evo IX | N4 | +1:43,8 |
A kategóriák győztesei:
N4 | ifj. Tóth/Tagai | Peugeot 207 S2000 |
N3 | Hibján/Szurovcsák | Ford Fiesta ST |
N2 | Keller/Bencze | Suzuki Swift Sport |
A7 | Pálinkás/Bagaméri | Honda Civic R3 |
A6 | Magyar/Budai | Suzuki Swift Sport |
S4 | Bujdos/Csonti | Mitsubishi Lancer Evo IX |
S3 | Matics/Viczena | Mitsubishi Lancer Evo VII |
S1 | Fogasy/Szabó | Lada VFTS |
A bajnokság állása:
1. | Aschenbrenner/Pikó | Mitsubishi Lancer Evo IX | N4 | 99 |
2. | ifj. Tóth/Tagai | Peugeot 207 S2000 | N4 | 71,6 |
3. | Turi/Percze | Mitsubishi Lancer Evo IX | N4 | 47 |
4. | Herczig/Baranyai | Skoda Fabia S2000 | N4 | 46 |
5. | Turán/Zsiros | Mitsubishi Lancer Evo IX | N4 | 24,4 |
6. | Balogh/Kiss | Mitsubishi Lancer Evo IX | N4 | 20 |
7. | Hideg/Kismődi | Mitsubishi Lancer Evo IX | N4 | 17,8 |
8. | Kazár/Szőke | Mitsubishi Lancer Evo IX | N4 | 17,2 |
9. | Hadik/Juhász | Subaru Impreza N12 | N4 | 16 |
10. | Pethő/Zentai | Mitsubishi Lancer Evo IX | N4 | 11,6 |
A Bükfürdő-rali 1,2-es szorzóval rendelkezett