Francia márka lévén a Renault legnagyobb bemutatóit mindig Párizsban tartja, így a DeZirt is majd ott láthatja először a nagyközönség. Az autó azt az irányt mutatja meg, amely mentén a cég tervezői a következő öt-tíz évben haladni fognak, a forma az új dizájnigazgató, Laurens van den Acker utasításai szerint készült. Céljuk az volt, hogy egyszerűségében érzéki, meleg ívekből építkező sportautót hozzanak létre. Gyönyörű autó lett a végeredmény, a különleges rácsok elöl és hátul méltó keretet adnak a finoman ívelt, lapos karosszériának. Érdekesség, hogy hátul nincs szélvédő, a hátrafelé történő tájékozódást kamerával lehet megoldani. A DeZir hossza 4,22, magassága viszont csak 1,16 méter, és hatalmas, 21 colos kerekeken görül.
Nem lenne igazán előremutató, ha hagyományos meghajtást kapott volna, épp ezért a DeZir az elektromos Renault-kból és a Nissan Leafből már megismert elektromos rendszert kapta, igaz, erősebb formában, nevében a Z a zéró emissziót jeöli. A hatótávolság növelését nem csak töltéssel, hanem az lítium-ionos akkumulátor gyors cseréjével is meg lehet oldani. A hatótávolság a Leafhez hasonlóan 160 kilométer.
Középen beépített elektromotorja 110 kilowattos, azaz 150 lóerős, amivel a 830 kilós alig öt másodperc alatt gyorsul 100 km/órára. A Forma-1-ben használt KERS technológiát is beleépítették, ami annyit tesz, hogy a fékezéskor összegyűjtött elektromos energiából rövid időtartamokra, például előzésekre a vezető megnövelheti az autó teljesítményét. A villanymotor a hátsó kereket hajtja meg egy aktív differenciálművön keresztül.
Alacsony tömegét kevlár elemeinek közsönheti a DeZir, az ultrakönnyű anyagból vannak a lamborghinis stílusban, felfelé nyíló ajtók is, de az autó váza acél, és a Mégane Trophy versenyautóból származik. A DeZir neve hasonlít a vágy szóra, de ez valószínűleg beteljesületlen lesz, mert a sorozatgyártásra kevés az esély.
(Még több kép a galériában, kattintson a képre!)