Aschenbrenner már a célegyenesben, de még nem ő a bajnok
Eredetileg murvás futamot rendeztek volna Borsodban, azonban az árvíz elmosta azokat az utakat, melyeken versenyezni kellett volna. Felmerült az is hogy elmarad a rendezvény, ám némi, szó szoros értelemben vett útkeresés után sikerült összehozni a Kazincbarcika-ralit.
A borsodi város lesz a verseny központja, a szervizparknak a helyi sportközpont ad otthont. Szokatlan, ám hangulatos időpontban indul a futam: augusztus 20-án este hajt át az első autó a rajtdobogón, feltétlenül érdemes fontolóra venni a tűzijáték nézése helyett a ralit. Még pénteken hat gyorsaságit teljesítenek a párosok, a mezőny eleje éjfél körül térhet nyugovóra. Aztán szombat délelőtt folytatódik a verseny, majd újabb nyolc szakasz után kora este vége is a ralinak. A pályák mindegyike jól - már-már unalomig -ismert a rutinosabb pilóták számára, és jellegüket tekintve inkább a S2000-es autóknak fekszenek, főleg a péntekiek.
Veszprémben ifj. Tóthék győztek, ha bajnokok akarnak lenni, Borsodban is le kell győzniük az Aschenbrenner/Pikó kettőst
Talán mert néhány kategóriában már eldőlt a bajnokság, talán mert a szezon második felére több helyen elfogyott a pénz, vagy esetleg csak mert nyár van, de nagyon szerény a nevezők létszáma. Az első osztályba mindössze 55-en jelentkeztek, és közöttük is van, akiről biztosan lehet tudni, hogy nem lesz ott a rajtnál. A végső diadalra esélyesek viszont hiánytalanul elindulnak: az Aschenbrenner/Pikó duónak egy jó szereplés bajnoki címet érhet, míg ifj. Tóth János azért hajt, hogy maradjon esélye a záró futamra. Kettejük között jelenleg 27,4 pont a különbség (a tört értékek a Bükfürdő-rali 1,2-es szorzója miatt keletkeztek), s ez azt jelenti, hogy az idei 20-15-12-es értékelési rendszerben Asi egy első vagy egy második hellyel mindenképpen bajnok. Érdekes lehet a helyzet, amennyiben Janika győz, és Asi a harmadik helyen végez, ekkor 19,4 pont maradna közöttük, Asinak tehát 0,6 pont miatt kellene Mecseken indulnia. Különösen pikánssá teheti a történetet, ha Herczig áll majd a versenyen az élen Janika és Asi előtt, és az ő előzékenysége menthetné meg a Peugeot-os páros matematikai esélyeit Aschenbrennerrel szemben.
Mivel Herczig idén még nyeretlen, a fenti helyzet aligha fordul elő, hiszen a győzni akarás - no meg a sportszerűség - feltétlen előbbrevaló, még akkor is, ha a veszprémi futamon eléggé elmérgesedett a két rivális csapat viszonya. Herczigék annál is inkább nyerni szeretnének, mivel új autóval indulnak, a Skoda Fabia S2000 továbbfejlesztett, Evo2-es változatával. Ezen a trión kívül feltétlenül számolni kell a jelenleg az összetettbeli harmadik pozícióban álló Turival, illetve a hazai pályán rajtoló Kazárral, aki egyre jobb formát mutat. Hideg és Elek is beleszólhat a dolgukba, és - ahogy az idén megszokott - rajtuk kívül is legalább 4-5 páros, hiszen nagyon kiegyenlített a mezőny. Kakusziék egy közös szlovák-lengyel bajnokin már aszfalton is kipróbálták új autójukat, a Ford Fiesta S2000-est, így Borsodban ők is támadni fognak.
Nem indul Bútor Róbert, aki már Veszprémben bebiztosította az évvégi elsőségét, talán majd a Mecsekben láthatjuk egy új kocsival. Magyar Miklós is bajnok már, ő eggyel feljebb lépett, és egy R3-as Clioban láthatjuk majd. Sajnos a kisebb kategóriák szinte elnéptelenedtek, még az 55 nevező is úgy jött össze, hogy ebből 16 a nem FIA homológ autókat képviselő "S" csoportot képviseli. A közönség talán legnagyobb kedvencei itt lesznek, az A8-as gépek, no meg a Ladák minden bizonnyal jó hangulatot varázsolnak majd az éjszakába.
Az Evo2-es Fabiával megszerezheti idei első győzelmét a legutóbbi futamon peches Herczig/Baranyai kettős
Szót kap a másodosztály is, ők is mindössze 30-an maradtak mostanra. Számukra szombaton kezdődik és ér véget a Kazincbarcika-rali, aki célba ér, szinte garantáltan pontokkal távozik majd.
A bajnokság állása:
1. | Aschenbrenner/Pikó | Mitsubishi Lancer Evo IX | N4 | 99 |
2. | ifj. Tóth/Tagai | Peugeot 207 S2000 | N4 | 71,6 |
3. | Turi/Percze | Mitsubishi Lancer Evo IX | N4 | 47 |
4. | Herczig/Baranyai | Skoda Fabia S2000 | N4 | 46 |
5. | Turán/Zsiros | Mitsubishi Lancer Evo IX | N4 | 24,4 |
6. | Balogh/Kiss | Mitsubishi Lancer Evo IX | N4 | 20 |
7. | Hideg/Kismődi | Mitsubishi Lancer Evo IX | N4 | 17,8 |
8. | Kazár/Szőke | Mitsubishi Lancer Evo IX | N4 | 17,2 |
9. | Hadik/Juhász | Subaru Impreza N12 | N4 | 16 |
10. | Pethő/Zentai | Mitsubishi Lancer Evo IX | N4 | 11,6 |