A kulcsmomentum - Duval elsőként éri el az első kanyart
Divízió 1.:
Szombaton 22 versenyző - köztük a belgák ásza, Francois Duval - részvételével kezdődtek meg a divízió 1. küzdelmei a belgiumi Eb-futamon, Maasmechelenben. Az időmérő edzésen még némi meglepetésre a francia Marc Laboulle futotta a leggyorsabb köridőt, ám az első előfutam-sorozatban már a bajnoki címért harcoló svéd Michael Jernberg bizonyult a leggyorsabbnak, így az első nap küzdelmeit ő zárta az élen.
Nagyszerűen kezdte a versenyt a pályafutása harmadik ralikrossz Eb-futamát teljesítő Duval is, a rali-világbajnokság küzdelmeiből ismert belga ugyanis a biztató második helyről várhatta a folytatást.
Holte vezeti a div.1. B döntőjét
Duval vasárnap, a második előfutam-sorozatban ugyanott folytatta, ahol szombaton, az első előfutam-sorozatban abbahagyta - ismét második lett, ezúttal a bajnoki éllovas norvég Sverre Isachsen volt az egyetlen, aki gyorsabb volt nála. A legutóbbi, finnországi Eb-futamon pályafutása első Eb-futamgyőzelmét megszerző Liam Doran szemmel láthatóan az egy hónapos szünet ellenére is átmentette jó formáját Belgiumba, a fiatal angol neve mellett az első két előfutam-sorozat után két harmadik hely szerepelt az eredménylistán.
A harmadik előfutam-sorozat előtt így aztán teljesen nyílt kérdés volt a pole pozíció sorsa, hiszen Isachsen és Jernberg mellett még Duvalnak és Dorannak is minden esélye megvolt az A döntő első rajtkockájának megszerzésére. Ez végül - a hazai szurkolók legnagyobb örömére - Duvalnak jött össze, dacára annak, hogy saját futamában kikapott Dorantól, az angolon kívül ugyanis így is mindenki másnál gyorsabb tudott lenni.
Isachsen itt még Holte előtt az A döntőben
A belga csillag tehát három második hellyel elhalászta a pole pozíciót a harmadik előfutamban győztes Doran, a szombati leggyorsabb Jernberg és a második előfutam-sorozatot megnyerő Isachsen orra elől. Rajtuk kívül még a Maasmechelenben hagyományosan jól szereplő, holland származású, ám olasz licenccel versenyző Jos Kuypers, valamint a B döntőben a tizennégyszeres Európa-bajnok Kenneth Hansent nagy csatában legyőző Frode Holte várhatta az A döntő startjelét.
Duval remekül kapta el a rajtot a végső fináléban, és megőrizte vezető helyét az első kanyarba fordulva, innentől kezdve pedig azt tette, amihez mindig is nagyon értett: szélvészgyors volt, és gyakorlatilag raliversennyé alakította át a ralikrosszt azzal, hogy végig az élen haladva diktálta a tempót a többieknek, egészen a leintésig.
Pailler, Hansen és Laboulle csatája az egyik előfutamban
A belga klasszis fantasztikus győzelmével történelmi tettet hajtott végre: azok után, hogy a 2005-ös Ausztrál-ralin első belgaként aratott győzelmet egy rali-világbajnoki futamon, most a ralikrossz Eb-k történetének első belga győztese lett, legalábbis, ami a csúcskategóriát illeti. Duval győzelme egyébként nem nevezhető bombameglepetésnek, hiszen idén már az angol Eb-futamon is A döntőt futott, és a negyedik helyen végzett, de ne feledjük, hogy saját maga szombat reggel még azt nyilatkozta az [origo]-nak, hogy ő már egy B döntős szerepléssel is elégedett lenne. Nyilván az A döntő első helyével sem bánkódik...
Francois Duval az első belga győztes a csúcskategóriában
Duval mögött a finnországi győztes, Doran futott célba másodikként, míg a harmadik helyen Jernberget intette le a kockás zászló, aki ezzel jelentősen faragott hátrányából az Eb-összetettben éllovas Isachsennel szemben, mivel kettejük közé a B döntőből feljutó Holte is befurakodott az A fináléban. A hatodik helyen, csakúgy, mint tavaly, ezúttal is Kuypers zárta a belga Eb-futamot.
Divízió 1/A:
Az elsőkerék-meghajtású autók mezőnyében a szombati első előfutam-sorozatot két svéd versenyző, Johan Larsson és David Johansson zárta az élen, akik mögött - nem kisebb meglepetést keltve - az angol Julian Godfrey következett a sorban a harmadik helyen.
Az említett három pilóta szárnyalása vasárnapra is kitartott. A második előfutam-sorozatban Godfrey, a harmadikban Johansson futotta a leggyorsabb időt, miközben az első napot az élen záró Larsson egy harmadik és egy második hellyel biztosította helyét az A döntő pole pozíciójában. Mögüle a másik svéd, Johansson, Godfrey, a bajnoki éllovas orosz Timur Timerzsanov és a cseh Zdenek Cermak jutottak be egyenes úton a kategória A jelű fináléjába, miközben Timerzsanov legnagyobb riválisa az Európa-bajnoki címért folyó csatában, a szintén orosz Ildar Rakmatulin csupán a B döntő második rajtkockájába kvalifikálta magát.
Timerzsanov (jobboldalt) remek rajtot vett a Div.1A A döntőjében
Rakmatulinnak ezek után életbevágóan fontos lett volna, hogy megnyerje a B döntőt, és ezzel felugorjon az A döntő utolsó rajtkockájába, ám ebben - hatalmas és hihetetlenül szoros csatában - a nyirádi győztes Jaroslav Kalny végül megakadályozta őt. Rakmatulin tehát az A döntő rajtját már a lelátóról szemlélhette, és bizonyára tovább növelte fájdalmát, amint látta, ahogy legnagyobb riválisa, Timerzsanov mesés rajtot vesz, és a negyedik helyről indulva az első kanyarba már az élen fordul be riválisai előtt.
A divízió 1A dobogósai, Larsson, Timerzsanov és Johansson
Az orosz innentől kezdve egészen a leintésig megőrizte vezető helyét, és mostani győzelmével - részben Rakmatulin botlásának következtében - hatalmas lépést tett az Európa-bajnoki cím megszerzése felé. Mellette a két svéd, Larsson és Johansson ünnepelhetett még a dobogó tetején Maasmechelenben.