Közel a címvédés, akár már a következő, Japán futamon meglehet a hetedik vb-elsőség
A verseny zárónapjára négy gyorsasági és a szuperspeciál maradt. Éjjel eső áztatta a pályákat, s bár reggelre felszáradtak az utak, bármikor számítani lehetett arra, hogy újra elered. Loeb első és Sordo második helye biztonságban volt, leginkább Ogier és Latvala párviadala ígérkezett érdekesnek a harmadik helyért, illetve a szombaton kieső Hirvonennek kellett legalább a hetedik helyik feljönnie, hogy matematikai esélye maradjon a vb-címért folyó versenyfutásban.
Az első pályán Solberg volt a legjobb, ő a pénteki pechsorozata után a mezőny végéről kapaszkodott vissza. Ekkor már az ötödik helyen állt, de percekkel volt elmaradva az előtte állóktól, mindenesetre biztos ami biztos alapon hajtott, hátha rámosolyog a szerencse. Latvala is megpróbálta befogni Ogiert, s bár a részidők alapján a szakasz kétharmadánál jóval a francia előtt állt, a cél előtti hajtűkanyarok kifogtak rajta, mindössze néhány tizedet tudott hozni vetélytársán. Räikkönennek sem sikerült a reggel, kétszer is hibázott, melynek eredményeként Wilson visszaelőzte - ők ketten már a rali első napján egymásra találtak -, Block pedig el sem jutott a rajtig, mivel az oda vezető úton elszakadt a Focus WRC ékszíja, és nem sikerült megjavítani a hibát.
Loeb és Sordo közben saját tempójukban autózgattak, egymástól a szombati csapatutasítás értelmében már nem kellett tartaniuk, a többiek meg már két perc feletti távolságban voltak tőlük. A Moselwein nevű második szakaszon a világbajnok érte el a legjobb időt, szorosan mögötte az első öt helyen álló páros, Hirvonen viszont ismét kiesett, ugyanazzal a hajtásproblémával, mint az előző napon. Ezzel Al Quassimi feljött a nyolcadik, Van Eldik a kilencedik, míg az SWRC-s Sandell a tizedik helyre.
A visszafordítókban vesztett sok időt Latvala, ez pedig baj egy olyan versenyen, ahol azokból legalább száz van. Japánban talán jobban sikerül a Ford csapatnak
Délután újra az előző két pályán ment át a mezőny, s bár eldőlni látszott az előkelőbb helyek sorsa, Solberg és Loeb hajtott még annyira, hogy nyerjen egy-egy szakaszt. A verseny szervezői a végére hagyták a show-t: Trier történelmi belvárosában alakítottak ki egy 4,37 km-es pályát, melyet utalva a város római kori hagyományaira, Circus Maximusnak neveztek el. Itt a többség már kiengedett - Solbergnek tönkrement a kuplungja, ezért csak lépésben teljesítette a számára már tét nélküli távot -, Wilson és Räikkönen viszont annyira közel álltak egymáshoz, hogy nekik teljes erőbedobással kellett autózni. Ez utóbbinak sikerült jobban, ám hiába nyerte meg a gyorsaságit, nem érte utol a második időt elérő Wilsont.
Loeb pályafutása 59. futamgyőzelmét aratta, Németországban a nyolcadikat - 2002 óta mindig ő győzött itt. Sordónak remekül ment új navigátorával, Vallejóval, míg a harmadik helyre Ogier ért be, tökéletessé téve a Citroën csapat hétvégéjét. Latvala csak a negyedik lett, de aszfalton talán előre is kiegyezett volna ezzel, Solberg erejéből pedig az ötödik helyre futotta, bár öt szakaszt is nyert a versenyen. Hatodik helyre hozta be a Stobart Fordot a megbízható Wilson, kemény csatában legyőzve a még mindig tanulgató Räikkönent. Mögöttük Al Quassimi, Van Eldik és Sandell érkeztek, így ők is vb-pontokkal térhetnek haza.
A svéd az SWRC kategóriát is megnyerte, megelőzve Prokopot és a defekt miatt visszaeső Anderssont. Mivel mindannyian megelőzték a tabella éllovasát, az egész hétvége folyamán műszaki problémákkal bajlódó, de az ötödik helyre mégis beérő Ponst, a bajnokság állása elég szorossá vált. PWRC-ben maradt az Araujó-Paddon-Flodin sorrend, a portugál címvédő megerősítette összetettbeli vezető helyét. Weijs győzőtt a JWRC-ben, igazán viszont a második helyen végző Burkart örülhetett, aki a hazai pályán szerzett pontokkal átvette a bajnokságban első pozícióját.
Érdiék befejezték a versenyt - Fischerék már nem tudtak rajthoz állni vasárnap -, stabilan az N-es autók középmezőnyében autózva. Minden bizonnyal hasznukra válik majd az itt megtett három magyar futamnyi versenykilométer, a szombati 48 km-es pályán elért idejükre pedig büszkék lehetnek.
Idei ötödik győzelmével (a többi futamon is a dobogón végzett) tovább növelte előnyét összetettben Loeb. Négy futammal a bajnokság vége előtt már 58 ponttal vezet Ogier előtt, tehát akár már Japánban megnyerheti sorozatban hetedik vb-címét. Latvala továbbra is harmadik, ám egyre jobban jön fel rá Solberg és Sordo is. Ők mindhárman szeretnének felférni az év végi dobogóra, ezért a hátralévő futamokon az ő különmeccsük igazi csemege lehet. A hatodik helyre esett vissza, s ezzel elvesztette esélyét a címre Hirvonen. A csalódott finn egy huszáros hajrával szintén odaérhet a harmadik helyre, de Latvala és ő is inkább a csapat elsőségéért fog versenyezni a továbbiakban. Ez sem lesz egyszerű, hiszen a Citroën előnye a gyártók értékelésében is jelentős, és nem úgy fest, hogy lenne gyenge pontjuk. Pilótáik immár murván is legalább olyan gyorsak, mint a rivális finnjei, aszfalton pedig még gyorsasági szakaszt sem nyert idén a Ford.
Räikkönen nyerte az utolsó szakaszt, ezúttal a hetedik helyre volt jó a finn
Három hét múlva Japánba látogat el a sorozat, ahol egy év kihagyás után rendeznek újra futamot. A WRC-ken kívül az SWRC és a PWRC kategória áll rajthoz, murván versengenek majd a párosok.
A verseny végeredménye:
1. | Loeb/Elena | Citroën C4 WRC | 3:59:38,3 |
2. | Sordo/Vallejo | Citroën C4 WRC | +51,3 |
3. | Ogier/Ingrassia | Citroën C4 WRC | +2:13,3 |
4. | Latvala/Anttila | Ford Focus RS WRC | +2:33,9 |
5. | P. Solberg/Patterson | Citroën C4 WRC | +6:47,7 |
6. | Wilson/Martin | Ford Focus RS WRC | +8:46,7 |
7. | Räikkönen/Lindström | Citroën C4 WRC | +8:50,5 |
8. | Al Quassimi/Orr | Ford Focus RS WRC | +17:36,5 |
9. | Van Eldik/Buysmans | Subaru Impreza WRC | +17:53,0 |
10. | Sandell/Axelsson | Skoda Fabia S2000 | +17:58,8 |
33. | ifj. Érdi/Táborszki | Mitsubishi Lancer Evo IX | +43:30,7 |
SWRC:
1. | Sandell/Axelsson | Skoda Fabia S2000 | 4:17:37,1 |
2. | Prokop/Tomanek | Ford Fiesta S2000 | +4,7 |
3. | Andersson/Fredriksson | Skoda Fabia S2000 | +3:12,6 |
PWRC:
1. | Araujó/Miguel | Mitsubishi Lancer Evo X | 4:26:08,4 |
2. | Paddon/Kennard | Mitsubishi Lancer Evo X | +24,4 |
3. | Flodin/Bergsten | Subaru Impreza STi | +2:45,1 |
JWRC:
1. | Weijs/Degandt | Citroën C2 S1600 | 4:30:13,4 |
2. | Burkart/Kachel | Suzuki Swift S1600 | +5:19,2 |
3. | Kruuda/Jarveoja | Suzuki Swift S1600 | +11:12,7 |
A világbajnokság állása:
1. | Loeb/Elena | Citroën C4 WRC | 191 |
2. | Ogier/Ingrassia | Citroën C4 WRC | 133 |
3. | Latvala/Anttila | Ford Focus RS WRC | 117 |
4. | P. Solberg/Patterson | Citroën C4 WRC | 100 |
5. | Sordo/Vallejo | Citroën C4 WRC | 95 |
6. | Hirvonen/Lehtinen | Ford Focus RS WRC | 86 |
7. | Wilson/Martin | Ford Focus RS WRC | 56 |
8. | Villagra/Perez-Companc | Ford Focus RS WRC | 26 |
9. | H. Solberg/Minor | Ford Focus RS WRC | 25 |
10. | Räikkönen/Lindström | Citroën C4 WRC | 21 |
A világbajnokság állása, gyártók:
1. | Citroën Total World Rally Team | 308 | |
2. | BP Ford Abu Dhabi World Rally Team | 222 | |
3. | Citroën Junior Team | 168 | |
4. | Stobart M-Sport Ford Rally Team | 118 | |
5. | Munchi's Ford World Rally Team | 40 |
A világbajnokság állása, SWRC:
1. | Pons/Haro | Ford Fiesta S2000 | 96 |
2. | Andersson/Fredriksson | Skoda Fabia S2000 | 83 |
3. | Prokop/Tomanek | Ford Fiesta S2000 | 78 |
A világbajnokság állása, PWRC:
1. | Araujó/Miguel | Mitsubishi Lancer Evo X | 83 |
2. | Flodin/Bergsten | Subaru Impreza STi | 65 |
3. | Paddon/Kennard | Mitsubishi Lancer Evo X | 58 |
A világbajnokság állása, JWRC:
1. | Burkart/Kachel | Suzuki Swift S1600 | 58 |
2. | Kruuda/Jarveoja | Suzuki Swift S1600 | 51 |
3. | Abbring/Mombaerts | Renault Clio R3 | 46 |