Egy német autóipari beszállító, a Brose terveztette az olasz stúdióval a legendás Lancia Stratos HF szellemi utódjának szánt autót. Michael Stoschek, a Brose tulajdonosa és vezetője már 2003 óta álmodik a Stratos feltámasztásáról, a 2005-ben, Genfben bemutatott Fenomenon Stratos életre hívásában is részt vett.
Nem csökkent az érdeklődés az autó iránt, ennek ellenére sorsa még mindig nem biztos, mivel nem hivatalos Lancia-termék, nem is viselhetné a márkajelzést, ugyanakkor a Pininfarinánál lehetőség lenne egy huszonöt példányból álló limitált széria legyártására.
Eddig jól vizsgázott a Stratos, az egykori Forma-1-es versenyző, Tiago Monteiro kezei közt bizonyított Baloccóban. Most már biztos, hogy a korábbi Ferrari 430-as, sportosabb Scuderia változatának rövidített padlóvázára épül, és annak az 510 lóerős V8-asa mozgatja. Mivel csak 1240 kilogrammot a súlya, ezért 2,25 kilogramm/lóerő arányával igen jó menetteljesítményeket ígér.