Hasonlóan a C4-hez, a Citroën DS-sorozatának második modelljéről, a DS4-ről is lehull a lepel a Párizsi Autószalonon. Természetesen azonosak az alapok, bár a crossoveres jellegű DS4 hat centiméterrel (427 cm) rövidebb a C4-nél, elsősorban a kisebb hátsó túlnyúlásának köszönhetően. Magassága viszont négy centiméterrel (153 cm), szélessége pedig két centiméterrel (181 cm) több.
Csak a fényszórók, a motorháztető és a hűtőrács számítanak közös elemnek, a hátsó kilincseket alfás stílusban elrejtették. Jóval több krómdíszítést alkalmaztak, például az ablakkereteken, a tükrökön, a hátsó lökhárítón és a lenti díszcsíkokon is, a kerékjáratokat pedig jobban kiszélesítették, mert a DS4-hez akár 19 colos felniket is lehet majd rendelni.
Öt motorral, három benzinessel és két dízellel indul a BMW 1-es sorozatának és az Audi A3 ellenfelének szánt modell forgalmazása, a benzines palettán 1,6 literes, 200 lóerős turbómotor is megjelenik, amely hamarosan a DS3 Racingben is debütál. Ez a motor már 1700-as fordulatszámnál 275 Nm-es nyomatékkal rendelkezik, erejéhez képest csekélynek számít a 149 g/km-es szén-dioxid-kibocsátása.
A gyáriak sportos vezetési élményt ígérnek, amire garancia lehet a nem tisztán elektromos, hanem elektrohidraulikus szervokormány, a feszes futómű és a 340 mm-es féktárcsa az első tengelyen.
Még több kép a galériában. Kattintson a képre!
A leggyengébb, turbó nélküli benzines 120, a középső, már turbós 155 lóerőt teljesít. A szintén 1,6-os dízel 110, a kétliteres 160 lóerővel érkezik. Start-stop rendszeres és fékenergia-visszanyerős eco-kivitel is készül az 1,6-os dízelből, a fogyasztási adatok egyelőre nem ismertek. Minden motorhoz hatfokozatú automatikus váltó jár alapáron, de egyesekhez a hatfokozatú, robotizált váltó (EGS) is elérhető lesz.
A DS4 vezetőorientált műszerfala alapvetően azonos a C4-esével, de akár teljes bőrkárpitozással, ötféle színben is rendelhető lesz, és a krómdíszítéseket itt is több helyen alkalmazták. Akár masszázsfunkciós első ülés és többárnyalatú hangulatvilágítás is vásárolható, de a figyelmeztető hangokat is négyféle, polifonikus gyűjteményből lehet megválasztani. A DS4 csomagtartója alaphelyzetben 370 literes, tehát 38 literrel kisebb, mint a C4-é. Ott lesz az extralistán a statikus kanyarfényszóró, a holttér-figyelő asszisztens, és a teljes panoráma üvegtető is. Újdonság az eTouch rendszer, amely baleset esetén automatikusan vagy manuálisan is képes vészhívást indítani a beépített SIM-kártyáról.