Idén a szerencse is Asi oldalán állt, ezzel együtt is rögös út vezetett a bajnoki elsőségig
A péntek éjjeli száguldás után nyolc gyorsasági maradt szombatra a Kazincbarcika-raliból, amely akár a bajnoki cím sorsáról is dönthetett. Az első nap után ifj. Tóth vezetett, de mivel Aschenbrenner közvetlenül mögötte állt, utóbbi örülhetett inkább a pillanatnyi helyzetnek.
Janikának és Asinak is úgy kellett versenyeznie, hogy akár egy defekt is eldöntheti az év végi diadalt, muszáj volt viszont gyorsan menniük, éppen egymás miatt. Az első szakaszon Asi máris lefaragta hátránya egy részét, a pénteken hibázó Herczig futotta a harmadik időt ifj. Tóth mögött, míg a harmadik helyen álló Kakuszit Hadik és Balogh is megelőzte. Rakacán Janika visszavágott Asinak, és ismét tíz másodperc körülire növelte előnyét. A többiek már lemaradtak, Kakuszit sem fenyegette senki, Herczig próbálkozott azzal, hogy esetleg a verseny végére elcsípje a bronzot. Ezt a harmadik pályán egy szakaszgyőzelemmel nyomatékosította, míg a győzelemért csatázók közül ismét Janika volt a jobb.
Az első kör végére 13 másodperc volt a peugeot-s duó fórja, Asiékat az vigasztalhatta, hogy a második hellyel is elérik fő céljukat, a hőn áhított bajnoki cím bebiztosítását. A következő két pályán Mitsubishik győztek, előbb Asi, majd a remek formát mutató Hideg. Utóbbi úgy nyert szakaszt, hogy az első hat autó öt másodpercen belül ért célba, így kijelenthető, hogy szoros volt a verseny.
Janika nagyon belejött a bajnokság második felére, Borsodban a pech fosztotta meg a futagyőzelemtől
Janika "lazítása" miatt az utolsó három gyorsasági előtt a korábbiakhoz képest megfeleződött az előnye, de a dolgot nem ez, hanem egy ötperces késés döntötte el, amelyért 50 másodperc büntetés járt, a Peugeot ugyanis egyszerűen nem indult be. Mivel Herczigék leestek az útról, és nagyjából 12 perces hátrányt szenvedtek el, Aschenbrenner ellenfél nélkül maradt. Az utolsó két szakaszon már csak arra kellett figyelnie, hogy szépen óvatosan a célba érjen, a részsikereket Hadik, és a második helyért hajtó ifj. Tóth aratta.
Mivel sem vezetői, sem műszaki hiba nem jött közbe, Asi megnyerte a Kazincbarcika-ralit, és ezzel pályafutása első abszolút bajnoki címét. Ifj. Tóth remek hajrával bejött a második helyre, ugyanez a hely az övé összetettben is. Kitűnő eredmény a Kakuszi testvérpár számára a harmadik pozíció, jövőre ők is ott lehetnek az élmezőnyben. Hideg Krisztián maga mögött tudta tartani Hadikot és Baloghot, Herczig pedig a malőr után kicsúszott az első tízből.
A másodosztály küzdelmeit 19 autó fejezte be. A leggyorsabb a Borbás/Kiss egység volt, Mitsubishi Lancerrel.
Aschenbrenner jó pár éve próbálkozik az összetett elsőség elhódításával, a történetet számos részsiker, de bukás és vitatott eset is tarkítja. Az idáig vezető utat hamarosan egy külön cikkben foglaljuk össze.
Ez az esztendő nem jött össze Herczigéknek, talán jövőre sikeresebbek lesznek
Fájdalmasan kevés, mindössze 31 autó ért célba az első osztályban. Miután abszolútban és szinte az összes kategóriában eldőlt a bajnokság, felmerül a kérdés, ki fog indulni a Mecsek-ralin.
A verseny végeredménye:
1. | Aschenbrenner/Pikó | Mitsubishi Lancer Evo IX | N4 | 1:15:54,3 |
2. | Ifj. Tóth/Tagai | Peugeot 207 S2000 | N4 | +51,6 |
3. | Kakuszi/Kakuszi | Ford Fiesta S2000 | N4 | +53,1 |
4. | Hideg/Kismődi | Mitsubishi Lancer Evo IX | N4 | +1:00,8 |
5. | Hadik/Juhász | Subaru Impreza WRX STi | N4 | +1:13,1 |
6. | Balogh/Németh | Mitsubishi Lancer Evo IX | N4 | +1:37,0 |
7. | Trencsényi/Vinoczai | Mitsubishi Lancer Evo IX | N4 | +3:24,0 |
8. | Matics/Viczena | Mitsubishi Lancer Evo VII | S3 | +4:20,9 |
9. | Budavári/Kecskeméti | Mitsubishi Lancer Evo VIII | S3 | +5:11,1 |
10. | Sziklai/Verba | Mitsubishi Lancer Evo IX | N4 | +5:54,0 |
A kategóriák győztesei:
N4 | Aschenbrenner/Pikó | Mitsubishi Lancer Evo IX |
N3 | Krupa/Bagdány | Renault Clio RS |
N2 | Demján/Milcsevics | Suzuki Swift Sport |
A7 | Ollé/Budai | Renault Clio R3 |
A6 | Bakó/Gyöngy | Citroen C2 R2 |
S4 | Bujdos/Csonti | Mitsubishi Lancer Evo VII |
S3 | Matics/Viczena | Mitsubishi Lancer Evo VII |
S1 | Német/Szegő | Lada VFTS |
A bajnokság állása:
1. | Aschenbrenner/Pikó | Mitsubishi Lancer Evo IX | N4 | 119 |
2. | ifj. Tóth/Tagai | Peugeot 207 S2000 | N4 | 86,6 |
3. | Turi/Percze | Mitsubishi Lancer Evo IX | N4 | 47 |
4. | Herczig/Baranyai | Skoda Fabia S2000 | N4 | 46 |
5. | Hideg/Kismődi | Mitsubishi Lancer Evo IX | N4 | 27,8 |
6. | Balogh/Németh | Mitsubishi Lancer Evo IX | N4 | 26 |
7. | Turán/Zsiros | Mitsubishi Lancer Evo IX | N4 | 24,4 |
8. | Hadik/Juhász | Subaru Impreza N12 | N4 | 24 |
9. | Kazár/Szőke | Mitsubishi Lancer Evo IX | N4 | 17,2 |
10. | Kakuszi/Kakuszi | Ford Fiesta S2000 | N4 | 12 |
A Bükfürdő-rali 1,2-es szorzóval rendelkezett