Loeb első németországi győzelmét még 2002-ben aratta, a Xsara WRC-vel. Azóta mindig ő nyerte a versenyt
Viszonylag furcsa, hogy egy francia pilóta a német futamot tekintse hazai versenyének, de a rali-vb-n ez is megtörténhet. Ennek egyik oka a pályák viszonylagos közelsége Loeb szülővárosához, a másik pedig az az egyedülálló sorozat, melyet magáénak tudhat a Citroën első számú versenyzője: mióta megrendezik a ralit, mindig ő nyert. 2002 óta ez hét elsőséget jelent, és csak azért nem nyolcat, mert 2009-ben kimaradt a naptárból a német futam. (A francia szövetség idén tesz róla, hogy Loebnek legyen igazán hazai versenye: Korzikáról Elzászba költöztették a viadalt, az október eleji rali központja néhány kilométerre lesz a világbajnok szülővárosától, az egyik pálya pedig még annyira sem.)
Pedig nagyon érdekes a Trierből induló futam, mindhárom nap más és más, egymástól nagyon eltérő körülmények között kell helytállniuk a csapatoknak. A hagyományokhoz híven a szőlőhegyek szűk és meredek szerpentinjei mellett a harckocsi gyakorlópályák betonos részein is mennek majd az autók. Szombaton vár a legkeményebb nap a mezőnyre: kétszer kell teljesíteni a talán fordításra sem szoruló "Arena Panzerplatte" nevű pályát, amely 48 kilométerével az egész idény leghosszabbja. Vasárnap pedig a belvárosi szuperspeciállal zárul a viadal, amikor is kiderül majd, hogy ki nyeri az idei ralit.
Az előzmények tekintetében nem csoda, hogy a fogadóirodáknál csak a technikai sportok esetében szokatlanul kis szorzóval lehet Loebre fogadni. A francia 2005 óta nem veszített aszfalton, a Ford az utóbbi időben nem tudott komoly ellenállást tanúsítani a kemény borításon, saját csapattársai pedig tudják jól, hogy az ő idejük majd akkor jön el, ha Loeb már bebiztosította újabb vb-címét. A legnagyobb veszély talán az, hogy elromlik a C4 WRC, de mivel az utóbbi esztendőkben ez is ritkán fordult elő, minden a nyolcadik németországi elsőség mellett szól.
Persze ahogy mindig, ezúttal is többen fenik a fogukat a világbajnok skalpjára. A reaktivált csapattárs, Sordo (újabban murván Ogier vezeti a második számú gyári autót) nagyon gyors aszfalton, kérdés hogy hogyan muzsikál majd mellette új navigátora, Diego Vallejo, aki a sokat látott Marc Martit váltotta az elmúlt napokban.
Talán indokolatlannak tűnő optimizmussal készül a Ford csapat a hétvégére. Legutóbb, Finnországban nekik állt a zászló, s bár Hirvonen óriásit esett, Latvala behúzta a győzelmet. Aszfalton viszont sem ők, sem a Focus WRC nem az igazi, hiába a rengeteg teszt és gyakorlás, a finn pilóták ezen az egy talajtípuson nem tudják felvenni a déliek tempóját. Malcolm Wilson csapatfőnök ennek ellenére győzelemre készül, pedig nyilván ő sem felejtette még el a bulgáriai fiaskót, ahol a Citroënek nagyon elverték őket. A német pályák nincsenek olyan magasan - Bulgáriában ez volt a gond, 2000 méteren elgyengültek a Focus WRC motorjai -, és új motor- illetve futómű-beállításokat is találtak - ezzel kell beérniük, a fejlesztési tilalom miatt a mechanikai előrelépés lehetetlen.
Duval lehet a Ford leggyorsabb pilótája. Egy jó szereplés segíthetne neki a 2011-es célja elérésében, mely szerint ismét teljes szezont futna a vb-n
Normális esetben a Stobart-Ford pilótái nem tartoznak az aszfaltversenyek esélyesei közé. Az ifjabbik Wilsonra ez ezúttal is igaz, viszont Duval vezeti a másik autót, ő pedig akár a dobogóra is felférhet. A belga még anno Loeb csapattársaként többször is volt második Németországban, a legutóbbi futamon 2008-ban pedig egy privát Focust hozott be harmadiknak, legyőzve a gyáriakat. Vele is meg kell küzdenie a Citroën Junior Team párosainak, Ogier és Räikkönen is jó aszfalton. A francia immár a nagyok közé tartozik, akár a győzelemért is csatázhat, míg a finn célja továbbra is a tapasztalatszerzés, remélhetőleg nem akad fel autója egy szőlőtőkén, vagy egy tankcsapdán.
A már-már örökös titkos favorit ezúttal is Petter Solberg, akinek mindig csak egy kicsi hiányzik a hőn áhított sikerhez. Nem valószínű, hogy Németországban teljesíti idei tervét, mely szerint legalább egy futamot nyer még idén, de ahogy Finnországban is vezette egy ideig a versenyt, és előtte Bulgáriában is remek időket produkált, akár ez is összejöhet, főleg ha esik az eső - a norvégnak ilyenkor fekszik igazán az aszfalt.
A futamon számos privát WRC is indul, a félig-meddig gyárinak tekinthető Al Quassimi és a kezdeti kudarcok után újra próbálkozó Ken Block mellett. Hollandiát komplett különítmény képviseli, kilenc párosuk is top-autóval nevezett, nekik köszönhetően lesz a mezőnyben Mitsubishi, Subaru és Skoda WRC is.
Idén először egyszerre állnak rajthoz az SWRC, a PWRC és a JWRC versenyzői. Az S2000-es autók népes táborát gyarapítja ezúttal Henning Solberg és Östberg is egy-egy Fiestával, megpróbálják felvenni a versenyt a Fabiákkal, míg PWRC-ben az immár évtizedes múltra visszatekintő Mitsubishi-Subaru vetélkedő várható. A "kicsiknél" talán a Suzuki Swift S1600-zal rajthoz álló hazai Burkart a legnagyobb esélyes, de az ő dolgát is legalább féltucatnyian próbálják megnehezíteni.
Hat esztendő után váltott navigátort Sordo, mivel idén nem mentek úgy a dolgok ahogy szerette volna. Vallejoval megfordulhat a szerencséje
Ismét lesznek magyarok a mezőnyben, két páros is képviseli hazánkat. Ifj. Érdi Tibor Svédország után próbálkozik újra vb-futamon, Táborszki Attilával az oldalán. Autójuk ugyanaz az N-es Lancer Evo IX, céljuk pedig a tisztes helytállás, illetve a tapasztalatszerzés. Az N3-as kategóriát gyarapítja a Fischer Dániel/Földesi Csaba duó egy Honda Civic Type-R-rel. A fiatal pilóta már negyedik világbajnoki ralijára készül, sokat segíthet neki a rutinos és dörzsölt navigátor, aki ezúttal debütál a sorozatban.
A három nap során összesen 19 gyorsaságit kell teljesíteni, péntek délelőtt indul a futam, és vasárnap kora délután ér véget a száguldás.
A világbajnokság állása:
1. | Loeb/Elena | Citroën C4 WRC | 166 |
2. | Ogier/Ingrassia | Citroën C4 WRC | 118 |
3. | Latvala/Anttila | Ford Focus RS WRC | 105 |
4. | P. Solberg/Patterson | Citroën C4 WRC | 90 |
5. | Hirvonen/Lehtinen | Ford Focus RS WRC | 86 |
6. | Sordo/Marti | Citroën C4 WRC | 77 |
7. | Wilson/Martin | Ford Focus RS WRC | 48 |
8. | Villagra/Perez-Companc | Ford Focus RS WRC | 26 |
9. | H. Solberg/Mills | Ford Focus RS WRC | 25 |
10. | Östberg/Andersson | Subaru Impreza WRC | 16 |
1. | Citroën Total World Rally Team | 265 |
2. | BP Ford Abu Dhabi World Rally Team | 210 |
3. | Citroën Junior Team | 145 |
4. | Stobart M-Sport Ford Rally Team | 108 |
5. | Munchi's Ford Rally Team | 40 |
1. | Pons/Haro | Ford Fiesta S2000 | 86 |
2. | Andersson/Fredriksson | Skoda Fabia S2000 | 68 |
3. | Prokop/Tomanek | Ford Fiesta S2000 | 60 |
1. | Araujó/Miguel | Mitsubishi Lancer Evo IX | 58 |
2. | Flodin/Bergsten | Subaru Impreza STi | 50 |
3. | Paddon/Kennard | Mitsubishi Lancer Evo X | 40 |
A világbajnokság állása, JWRC:
1. | Abbring/Mombaerts | Renault Clio R3 | 46 |
2. | Burkart/Kachel | Suzuki Swift S1600 | 40 |
3. | Kruuda/Jarveoja | Suzuki Swift S1600 | 36 |